به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی روز چهارشنبه در تجدید میثاق فرهنگیان با آرمان های امام راحل در آستانه روز معلم اظهار داشت: بر اساس روایات، زیادی عبادت به نماز و روزه نیست بلکه به تفکر در امر خدا زیرا عبادت تفکر بوده و چیزی جز تفکر نیست.
وی اهمیت به تفکر و تعقل در نهاد آموزش و پرورش را امری مهم دانست و تصریح کرد: آموزش و پرورش نقش مهم و موثری در بازکردن چشم‌ها، گوش‌ها و شناخت افراد دارد.
سید حسن خمینی یادآور شد: شناخت دقیق و کامل از روابط حاکم بر جهان گام بلند و موثر در راستای گرایش به عبادت، روحانیت دل و جهان دیگر است.
وی نقش آموزش و پرورش در شناخت دردها و معضلات را مهم و تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش در شناخت معضلات و درون افراد نقش مهم داشته و با گام های گسترده در این حوزه کارهای مهمی را می تواند انجام دهد.
تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) افزود: با توجه به اینکه عبادت از شناخت بر می خیزد اگر فردی از شناخت برخوردار نباشد به ظاهر عبادت هم دسترسی پیدا نخواهد کرد.
وی شناخت روح را در زمره دیانت و عبادت مطرح کرد و اضافه کرد: هر چه شناخت فرد در عرصه های مختلف افزایش یابد درک و فهم موضوعات نیز بیشتر خواهد شد زیرا عدم شناخت هر موضوعی موجب درک نادرست از آن می شود.
سید حسن خمینی با اشاره به اینکه ارزش نهاد آموزشی با شناخت و تفکر مشخص می شود، گفت: نهاد آموزش و پرورش نه تنها جایگاه بزرگی در دنیای مردم دارد بلکه حتی عبادت مردم را معنا می کند زیرا به انسان قدرت شناخت می دهد.
وی با بیان اینکه گاهی مشکل جامعه متدین عدم شناخت از موضوع است، افزود: برخی در کثرت خواسته های نفسانی خود نام دین گذاشته و حرکت می کنند.
تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) ادامه داد: ارزش یک نهاد آموزشی شهود، معرفت و شناخت مشخص می شود زیرا عده ای عبادت کرده اما هرچه بیشتر گام بر داشته شود از حقیقت دورتر می شود.
وی عنوان کرد: شناخت جهان، روابط پیچیده علمی در دنیا و کمیت و کیفیت های مختلف، خوب و بدهایی که انسان ها در زندگیشان دارند می توان یک گام به خدا نزدیک شد و عبادات خود را معنا کرد.
سید حسن خمینی به ویژگی های امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: از ویژگی‌های ممتاز امام راحل، شناخت ایشان بود زیرا امام خمینی (ره) در راه شناخت بیش از هر چیزی تلاش می کردند.
وی افزود: امام خمینی (ره) اهل ریاضت، عبادت، صوم و نماز بود اما هرگز اهم و مهم را پررنگ نمی کرد بلکه همه را به خوبی می‌شناخت.
به گزارش ایرنا، وزیر آموزش و پرورش به همراه مسئولان، فرهنگیان و دانش آموزان در آستانه روز معلم امروز (چهارشنبه) با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با آرمان های والای ایشان تجدید میثاق کردند.
1970//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.