به گزارش خبرنگار ایرنا ، اسفندیار نظری روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از مقام معلم در قائمشهر گفت : با توجه به استقرار نظام آموزشی جدید و سه ساله شدن شاخه فنی و حرفه ای و کار و دانش ، هنرستان های استان 214 کلاس درس و 233 کارگاه هم کم دارند.
وی میزان اعتبار ارزیابی شده برای تجهیزات هنرستان های استان را 15 میلیارد تومان اعلام و ابراز امیدواری کرد که این مبلغ پیش از آغاز سال تحصیلی 99-98 تامین شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به تخریبی بودن 32 درصد از مدارس استان ، گفت که این و ضعیت هم مشکل کمبود فضای آموزشی در بخش فنی و حرفه ای و کاردانش را تشدید کرده است .
نظری کمک های خیرین برای رفع مشکل فضای آموزشی را ناکافی دانست و توضیح داد : برای بازسازی یک مدرسه 12 کلاسه حداقل چهار میلیارد تومان نیاز است .
** بازنشستگی چهار هزار و 200معلم در سال تحصیلی جدید
این مسئول همچنین از نازنشستگی چهار هزار و 200 معلم مازندرانی در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت : این در حالی است که ورودی ما به آموزش و پرورش 500 نفر است .
وی با اعلام اینکه تا سال 1400 در کل کشور قریب به 300 هزار معلم بازنشسته می شوند ، افزود : بازنشستگی زودرس نیروی انسانی بزرگ ترین مشکل نظام آموزشی است .
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.