به گزارش خبرنگار ایرنا ، اسفندیار نظری روز پنجشنبه در جلسه مشترک هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان در قائمشهر افزود : هنرستان های مازندران در سال تحصیلی آینده در بخش های تجهیزات آموزشی و نیروی انسانی دچار تنگنای جدی خواهند شد.
وی از کمبود یکهزار و 76 نیروی انسانی متخصص برای هنرستان های استان خبر داد و گفت : با توجه به استقرار نظام آموزشی جدید و سه ساله شدن شاخه فنی و حرفه ای و کار و دانش ، هنرستان های استان 214 کلاس درس و 233 کارگاه کمبود دارند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندرن با درخواست از خیرین برای کمک کردن در استانداردسازی تجهیزات آموزشی هنرستان ها ، آمار این مدارس را 345 واحد اعلام کرد و توضیح داد : از این تعداد، 125 هنرستان فنی و حرفه ایی و 220 هنرستان کار و دانش است.
وی با اعلام این که 57 هنرستان غیردولتی مازندران توسط مردم تامین اعتبار و تجهیز می شود ، گفت : بیشتر از 40 درصد دانش آموزان متوسطه دوم مازندران هم در رشته های فنی و حرفه ایی و کار و دانش مشغول به تحصیل هستند و کمتر از 60 درصد در رشته های نظری تحصیل می کنند.
نظری استقبال از رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش در مازندران را رو به رشد توصیف کرد و افزود : امسال با توجه به استقبال خوب والدین و فرهنگ سازی های صورت گرفته حدود یکهزار دانش آموز به هنرستان های ما اضافه شدند .
وی همچنین با اعلام این که 34 درصد از مدارس استان توسط خیرین ساخته می شود ، افزود : در حال حاضر یکهزار و 954 خیر در استان به کار مدرسه سازی کمک می کنند و تاکنون هم یکهزار و 597 مدرسه ساخته اند.
معاون آموزش متوسط اداره کل آموزش و پرورش مازندران آمار دانش آموزان استان در سال تحصیلی جاری را 538 هزار نفر اعلام کرد و گفت که حدود 50 هزار دانش اموز از این تعداد در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش در حال تحصیل هستند.
** ساختار بودجه کشور نیازمند اصلاح است
نماینده مردم قائمشهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ در مجلس دهم در این جلسه ، گفت : اصلاح ساختار بودجه کشور نیازمند همت همه جانبه است تا بتوانیم سطح معیشتی مردم را بالا ببریم .
عبدالله رضیان با بیان اینکه در کشور منابع بالا است اما در نوع مدیریت با مشکل مواجه هستیم ، افزود : هزینه جاری در کشور ایران 94 درصد است این درحالی است که هزینه جاری در دنیا 4 درصد است .
وی با اعلام اینکه آمار مدارس تخریبی در شهرستان قائمشهر نگران کننده است ، گفت که در بودجه امسال ، هفت درصد از قیر یارانه ایی برای آسفالت مدارس پیش بینی شده است تا با بودجه اختصاص یافته بتوانیم نسبت به آسفالت مدارس اقدام کنیم .
نماینده مردم قائمشهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ در مجلس دهم با بیان اینکه خیلی از طرح ها نیازمند مشارکت همه جانبه است ، ادامه داد : در حال حاضر طرح هادی با مشارکت مردم و دولت در حال انجام شدن است .
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.