جلیل اسلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال تحصیلی جدید، 41 هزار و 805 دانش آموز در 355 مدرسه شهری و روستایی در پایه های مختلف به تحصیل مشغول خواهند شد.
وی ادامه داد: امسال حدود یک هزار و 746 معلم رسمی، حق التدریس و سرباز معلم در مناطق شهری و روستایی کار تدریس و علم آموزی را برعهده دارند.
وی اضافه کرد: در این شهرستان همچنین 189 مرکز پیش دبستانی غیردولتی نیز با نظارت آموزش و پرورش به فعالیت پرداخته و در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه در تمامی مناطق شهری و روستایی کلاس درس برای بهره مندی دانش آموزان فراهم است گفت: امسال 55 دانش آموز در مقطع ابتدایی و 48 دانش آموز در مقطع متوسطه دوره اول با مشارکت بخش خصوصی از بسته حمایتی آموزشی در مناطق فاقد مدارس برخوردار بوده و هیچ دانش آموزی در این شهرستان محروم از تحصیل نیست.
اسلامی با اشاره به افزایش مدارس هیات امنایی در مناطق شهری مراغه در سال تحصیلی جدید افزود: امسال با اضافه شدن مدارس شهید پرکار و تقی پور و نیز هنرستان شهرام فرجی ظرفیت پذیرش دانش آموزان 30 کلاس افزایش یافته است.
وی با اشاره به توزیع کتاب های درسی برای مقاطع تحصیلی در این شهرستان ادامه داد: ثبت نام برای دریافت کتاب از طریق سامانه برای پایه اول ابتدائی، پیش دانشگاهی و فنی و حرفه ای انجام شده و توزیع این کتاب ها از طریق مدارس خواهد بود.
وی با اشاره به کسب موفقیت های علمی توسط دانش آموزان این شهرستان در سال تحصیلی گذشته اضافه کرد: کسب 32 رتبه زیر یک هزار از جمله 2 رتبه یک رقمی در کنکور سراسری در منطقه و نیز رشد 15 درصدی معدل دانش آموزان فنی و حرفه ای در امتحانات کتبی در سایه تلاش معلمان تلاشگر و برنامه ریزی های مدون آموزش و پرورش در این شهرستان حاصل شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود 43 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 500 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.