به گزارش ایرنا، علیرضا فولادی روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: علت کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش بازنشستگی نیروها، تراز منفی نقل و انتقال های نیروی انسانی از هرمزگان به خارج از استان و افزایش و پراکندگی جمعیت دانش آموزی است.
وی بیان داشت: این مشکل در سال تحصیلی جدید با به کارگیری یکهزار نیروی حق التدریسی، جذب 250 سرباز معلم، اختصاص 194 نفر سهمیه استخدامی ماده 28 و جایگزینی نیروها به صورت شیفتی و اضافه تدریس جبران می شود.
معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار کرد: هم اکنون 27 هزار نیروی فرهنگی در مدرسه های استان مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 14 هزار معلم هستند.
وی گفت: تا سه سال آینده با کمبود شدید نیروی انسانی در این استان مواجه خواهیم بود، چرا که هر سال 30 درصد از نیروها به علت بازنشستگی و 10 درصد نیز از کادر اداری آموزش و پرورش استان خارج می شوند.
به گفته فولادی برای جبران این کمبود باید هر سال 900 نیروی انسانی شامل500 نیرو از محل سهمیه استخدامی ماده 28 و 400 نیرو از محل جذب کنکور سراسری دانشگاه فرهنگیان به این استان اختصاص یابد.
وی اضافه کرد: هم اکنون 600 کلاس درس با 720 نیروی انسانی در این استان نیز با تعداد دانش آموز کمتر از حد نصاب فعالیت دارند.
گفتنی است بر اساس دستور العمل و آئین نامه وزارت آموزش و پرورش، استاندارد فعالیت مدرسه در آموزش متوسطه اول 30 دانش آموز و متوسطه دوم 20 نفر است.
در سال تحصیلی جدید 340 هزار دانش آموز در سه هزار و 557 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
7195/2094
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: هومن محمد کرمی

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.