به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی حاجتی عصر پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان در رشت با اشاره به تشکیل بازارچه های دانش آموزی در سراسر استان افزود: در این بازارچه ها انواع دست ساخته های دانش آموزی اعم از معرق، بافتنی، صنایع دستی، وسایل تزئینی، انواع خوراکی ها و آش های محلی به فروش می رسد.
وی با ارائه گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: گیلان حدود 375 هزار دانش آموز دارد که از این تعداد، 86 درصد در مدارس دولتی تحصیل می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان بیان کرد: این دانش آموزان در سه هزار و 85 مدرسه دولتی با 14 هزار و 44 کلاس و 723 واحد آموزشی غیردولتی با سه هزار و 553 کلاس مشغول به تحصیل هستند.
حاجتی تعداد نیروهای آموزش و پرورش را 27 هزار و 625 نفر عنوان و اظهار کرد: از سال 92 تا 96، چهار هزار و 753 نفر از این مجموعه بازنشسته شدند که در مجموع تا پایان دولت دوازدهم، شش هزار و 66 نفر از این دستگاه بازنشسته می شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان بیان داشت: با توجه به بازنشستگی این تعداد از نیروها، آموزش و پرورش بایستی برای تامین نیروی انسانی خود تدابیری را اتخاذ کند.
وی در ادامه با تشریح وضعیت سوادآموزی در گیلان و با بیان بهبود رتبه درصد جمعیت باسوادی 10 تا 49 سال این استان اضافه کرد: بر اساس سرشماری سال 90، از رتبه هفتم کشوری به رتبه چهارم کشوری در سال 95 رسیده ایم و بر این اساس 9 / 96 درصد این جمعیت باسواد هستند.
حاجتی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح حضور وزیر و معاونان وی از سال 92 تا مهرماه 96 در گیلان اضافه کرد: در این مدت وزیر آموزش و پرورش پنج بار، معاونان وزیر 27 مرتبه و مدیران 43 بار به استان سفر کرده اند.
جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان عصر امروز (پنجشنبه) به ریاست مصطفی سالاری استاندار گیلان برگزار شد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.