احمد مظلوم روز سه شنبه در حاشیه نشست انجمن کتابخانه های عمومی گناباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 50 درصد کتابخانه های این شهرستان 25 تا 50 سال قدمت دارند و فرسوده و نیازمند بازسازی هستند که به دلیل کمبود اعتبار نمی توان در این زمینه برنامه ریزی منسجم داشت.
وی اعتبار مورد نیاز برای بازسازی کتابخانه های عمومی گناباد را 2 میلیارد و 600 میلیون ریال ذکر کرد.
وی اظهار داشت: شهرداری های گناباد و بیدخت پارسال 440 میلیون ریال از محل نیم درصد درآمدهای خود به کتابخانه های شهرستان اختصاص دادند و شهرداری کاخک مبلغی پرداخت نکرد در حالی که بر اساس برآورد انجام شده شهرداریها باید دستکم 800 میلیون ریال برای این منظور پرداخت می کردند.
مظلوم با بیان اینکه بر اساس قانون، شهرداریها مکلفند نیم درصد درآمدهای سالیانه خود را به رفع کمبودهای کتابخانه ها اختصاص دهند، خواستار توجه بیشتر شهرداریهای گناباد به این امر شد.
وی گفت: قرار بود سال گذشته یک میلیارد و 130 میلیون ریال توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور به اداره امور کتابخانه های گناباد اختصاص یابد که هنوز محقق نشده است و 280 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک سرمایه ای به این بخش تخصیص یافت.
فرماندار گناباد هم در این نشست با تاکید بر اهتمام شهرداریهای گناباد، کاخک و بیدخت به پرداخت سهم نیم درصدی درآمد خود به کتابخانه ها گفت: ادارات این شهرستان باید در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت داشته و مبالغی از اعتبارات فرهنگی خود را به این منظور اختصاص دهند و فرمانداری گناباد هم 10 میلیون ریال به این امر تخصیص داد.
حامد قربانی همچنین بر معرفی رابط فرهنگی دستگاههای اجرایی برای گسترش فرهنگ مطالعه، احداث و تکمیل کتابخانه مرکزی و راه اندازی کتابخانه سیار در این شهرستان تاکید کرد.
هم اکنون 13 کتابخانه عمومی و مشارکتی با زیربنای 6 هزار و 500 متر مربع در مناطق شهری و روستایی گناباد فعال است.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.