به گزارش ایرنا، حمیدرضا تاملی روز سه شنبه در جلسه کارگروه امور شهری اردستان بر اهمیت تشکیل این کارگروه به دلیل بررسی مشکلات با حضور نماینده دولت و مردم افزود: هم اکنون 60 درصد جمعیت این شهرستان در سه شهر اردستان، زواره و مهاباد زندگی می کنند که نباید از آنها غافل شد.
وی بیان کرد: شهرداری ها مهمترین نهادی هستند که می توانند در توسعه جامعه نقش اساسی داشته باشند و موضوع هایی مانند پسماند، عوارض ها، تخلف های ساختمانی و کمیسیون ماده 100، بهسازی و اصلاح کشتارگاه مشترک دام، کنترل بیماری سالک و موضوع سگ های ولگرد باید به جد در دستور کار قرار گیرد.
فرماندار اردستان اضافه کرد: جای خالی آموزش شهروندی و بحث گردشگری در شهرداری های این شهرستان احساس می شود؛ به شدت نسبت به آنها بی توجهی صورت گرفته که باید به سمت تقویت این مسائل پیش رفت زیرا شهری که ساکنانش آموزش شهروندی ندیده باشند، دچار مشکل خواهد شد.
وی همچنین تصویب طرح تفصیلی شهرها را ضروری دانست و عنوان کرد: این طرح زیربنای شهرسازی 10 ساله هر شهر را مشخص می کند که با توجه به این ضرورت، باید به جد پیگیری شود.
تاملی همچنین خواستار پرداخت نیم درصد عوارض وصولی شهرداری ها به حساب اداره کتابخانه های عمومی اردستان شد و تاکید کرد: دولت در صورت پرداخت نشدن، در نهایت مبلغ را از حساب شهرداری ها برداشت و به حساب کتابخانه ها واریز می کند که این امر چندان به سود شهرستان نیست.
شهردار اردستان نیز در ادامه از ممیزی 60 درصد املاک این شهر خبرداد و گفت: پیش بینی می شود که 40 درصد باقی مانده هم تا پایان شهریورماه انجام و با اجرای طرح چندین میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری واریز گردد.
محسن حیدری افزود: همچنین عملیات اجرایی ممیزی اصناف در حال انجام است که انتظار می رود بین چهار تا پنج میلیارد ریال عوارض از این محل جمع آوری شود.
وی یادآور شد: بودجه سال 97 شهرداری افزون بر 130 میلیارد ریال بود که 70 درصد آن (بیش از 93 میلیارد ریال) محقق شد و بودجه سال جاری نیز 100 میلیارد و 880 میلیون ریال بسته شد که تا کنون 10 درصد آن تحقق یافته است.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.