به گزارش ایرنا،مریم قهرمانی عصر دوشنبه در نشست انجمن کتابخانه ها ی عمومی شهرستان فردیس افزود: مشارکت خیرین در ساخت کتابخانه با توجه به کمبود کتابخانه ها در این شهرستان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فردیس گفت: برای تحقق این امر به تازگی نشستی مشترک با اداره آموزش و پرورش فردیس و خیرین مدرسه ساز برگزار شد.
وی با اشاره به نقش کتابخانه ها در توسعه فرهنگی جامعه اظهار داشت: ارتقاء سطح فکری و فراهم آوردن بسترهای رشد فرهنگ مستلزم توجه ویژه به حوزه کتاب و کتابخوانی است.
قهرمانی افزود: برای افزایش سرانه مطالعه مفید و کتابخوانی نیاز است که فضای مورد نظر در اختیار مراجعان قرار گیرد تا آنان بتوانند در محیطی آرام به مطالعه بپردازند.
مسئول امور نهاد کتابخانه های شهرستان فردیس نیز گفت: اخذ چارت سازمانی برای نهاد کتابخانه های عمومی این شهرستان ضروری است.
سیدعباس طباطبایی افزود: در صورت واگذاری حق انتفاع کتابخانه های شهرداری ها تمام هزینه های جاری ،تعمیراتی، تامین نیروی انسانی و تجهیزات را نهاد کتابخانه های فردیس تقبل می کند.
وی با اشاره به اینکه فردیس در استان البرز تنها شهرستانی است که کد کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کرده است ، اظهار داشت: با اخذ این کد می توانیم اقدام به احداث نخستین کتابخانه کودک و نوجوان استان البرز در فردیس داشته باشیم.
طباطبایی گفت: شورای اسلامی شهر فردیس جهت واگذاری کتابخانه پارک تندرستی همکاری لازم را با نهاد کتابخانه های این شهرستان داشته باشد.
وی بیان داشت: در زمان حاضر طبق استاندارد کشوری شهرستان فردیس باید 14 باب کتابخانه داشته باشد.
مسئول نهاد کتابخانه های شهرستان فردیس گفت: 6 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت کتابخانه شهرک بعثت مشکین دشت تخصیص یافته در صورت جذب نشدن این اعتبار توسط ماده 23 پروژه مسکوت می ماند.
وی به توسعه کتابخانه مقدس اردبیلی در فردیس اشاره کرد و اظهار داشت: به فضای این کتابخانه 100 متر اضافه شده است که نیازمند اعتبار است.
شهردار مشکین دشت نیز گفت: 2 قطعه زمین برای ساخت کتابخانه در مشکین دشت به نهاد کتابخانه ها واگذار شده اما متاسفانه این کتابخانه هنوز ساخته نشده است.
سیدجعفر موسوی افزود: به دشواری و سختی توانستیم ماده 23 اعتبار برای پروژه را اخذ کنیم زیرا برای این پروژه سه بار اعتبار گذاشتند که جذب نشده بود.
7413/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.