سید مهدی موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا همکاری و تمکین نکردن شهرداری قیدار را موجب تامین نشدن بودجه نیم درصدی از محل درآمد شهرداری به کتابخانه های عمومی برشمرد و افزود: اغلب هزینه های جاری کتابخانه های عمومی قیدار با کمک و مساعدت اداره کل استان و از محل تجمیع 30 درصد درآمدهای سایر شهرهای استان تامین می شود.
وی ادامه داد: در سایر شهرهای شهرستان با وجود درآمد پایین شهرداری ها، همکاری هایی از سوی شهرداری ها صورت می گیرد و بخشی از مطالبات نیم درصدی، هر چند به میزان کم تحقق یافته است.
بر اساس قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور، مصوب مجلس شورای اسلامی در سال 82، شهرداری‌ها مکلف هستند همه ساله حداقل نیم درصد از درآمدهای خود را به منظور اداره امور کتابخانه‌ها در اختیار انجمن‌های عمومی شهر مربوطه قرار دهند.
موسوی افزود: در زمان حاضر 11 کتابخانه عمومی و یک کتابخانه سیار در خدابنده وجود دارد که از این تعداد، چهار کتابخانه در روستاها واقع هستند.
وی با بیان اینکه هم اکنون نزدیک پنج هزار نفر در سطح شهرستان خدابنده عضو کتابخانه های عمومی هستند، اظهار کرد: بیش از 129 هزار نسخه کتاب در سطح کتابخانه های شهرستان خدابنده برای استفاده کابران وجود دارد.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خدابنده از شروع عملیات اجرایی احداث کتابخانه مرکزی خدابنده با زیربنای 850 مترمربع در سال جاری خبرداد و گفت: اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی برای آغاز عملیات اجرایی این کتابخانه در نظر گرفته شده است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.