قاسم خسروی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: نیم درصد از مجموع درآمد شهرداری در طول سال برابر قانون، به حساب انجمن کتابخانه های عمومی آستارا واریز می شود و این میزان درآمد شهرداری به صورت مستمر از سال 84 به کتابخانه های عمومی آستارا اختصاص می یابد.
وی اضافه کرد: شهرداری لوندویل نیز سال گذشته 30 میلیون ریال به عنوان نیم درصد درآمدهای خود به حساب انجمن کتابخانه علی ابن ابی طالب (ع) این شهر واریز کرده است.
به گفته خسروی، بودجه های اختصاص یافته در امور عمرانی و جاری کتابخانه های شهرستان آستارا صرف می شود.
وی از اختصاص 750 جلد کتاب به ایستگاه مطالعه آستارا در سال جدید خبر داد و بیان کرد: ایستگاه مطالعه در سال 94 در درمانگاه تامین اجتماعی آستارا راه اندازی شد و یک هزار جلد کتاب با 40 عنوان در آن وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه افراد علاقمند به کتابخوانی می توانند کتاب های مورد نظر خود را از ایستگاه های مطالعه به مدت 15 روز به صورت امانت ببرند، ادامه داد: در هر دوره سه ماهه، عنوان های این کتاب ها تغییر می یابد.
خسروی با بیان اینکه ایستگاه مطالعه در اماکن پرتردد راه اندازی می شود، اضافه کرد: مسئولان ادارات و اماکن بخش خصوصی نیز می توانند با مشارکت در هزینه در حوزه کاری خود با همکاری اداره کتابخانه های عمومی به راه اندازی ایستگاه مطالعه اقدام کنند.
چهار کتابخانه شهرستان آستارا یک هزار و 500 متر مربع مساحت و دو هزار نفر عضو فعال دارند و 45 هزار جلد کتاب با 38 هزار عنوان در آنها موجود است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.