محمد رضا حیدری عصر شنبه در مراسم تجلیل از معلمان منتخب منطقه ای شهرستان مشهد افزود: در پنجمین دوره شورای شهر سعی شد از ظرفیتهای موجود برای ارتقای جایگاه آموزش و پرورش استفاده شود.
وی اظهار داشت: سعی کردیم ظرفیتهای قانونی مورد نیاز برای آموزش و پرورش در این زمینه را ایجاد کنیم که در این راستا قانون 'تخصیص پنج درصد عوارض ساخت و ساز و صدور پروانه ساختمان به آموزش و پرورش' را که از شورای سوم معطل مانده بود احیا کردیم و به دلیل رکود ساختمان سه درصد این عوارض را به آموزش و پرورش اختصاص دادیم.
وی گفت: از نخبگان و اقشار فرهنگی درخواست داریم برای مدیریت شهری و شورای شهر نقش دیده بان و ناظر را ایفا کنند.
حیدری افزود: جای نخبگان و اندیشمندان در مطالبات مدیریت شهری خالی است و بدنه اجتماعی فرهیخته می تواند مدیریت شهری و شورای شهر را برای فراهم کردن شهر سالم کمک کند.
وی اظهار داشت: برای هر شهروند مشهد سالانه باید حدود 21 میلیون ریال هزینه شود در حالی که مجموع درآمد شهرداری مشهد از محل عوارض خودرو و نوسازی یکهزار و 200 میلیارد ریال در سال است که هزینه یک ماه اداره شهر نیز نیست و برای اداره یک ماه شهر یک هزار و 500 میلیارد ریال هزینه می شود.
وی گفت: باید از ظرفیت معلمان در اداره شهر و مدیریت شهری استفاده شود و تعامل آموزش و پرورش و شهرداری در این جهت افزایش یابد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: شهید مطهری عارف و فیلسوفی بود که آثار مکتوب بسیار در حوزه های مختلف از وی به جا مانده است.
قاسمعلی خدابنده افزود: 90 هزار معلم و 65 هزار پیشکسوت فرهنگی در استان خراسان رضوی تعلیم و تربیت یک میلیون و 230 هزار دانش آموز را برعهده دارند.
وی اظهار داشت: مهمترین سرمایه هر کشور سرمایه انسانی است، اگر نیروی انسانی متخصص نداشته باشیم قدرت استفاده از منابع طبیعی را هم نخواهیم داشت.
وی گفت: باید فرزندان این خطه را به گونه ای تربیت کنیم که آسیبهای اجتماعی و جرایم کاهش یابد و برای رسیدن به اهداف آموزش و پرورش به امکاناتی نیاز داریم که ممکن است مهیا نباشد اما باید برای تحقق اهداف تلاش کنیم.

* لزوم تمرکززدایی
سرپرست فرمانداری شهرستان مشهد نیز در این مراسم گفت: تمرکزگرایی مهمترین مانع و آسیب برای آموزش و پرورش است.
حیدر خوش نیت افزود: تربیت انسان، اداری پذیر و بخشنامه پذیر نیست، عقل پذیر و عشق پذیر است.
وی اظهار داشت: باید به دنبال حرمت و منزلت فرهنگیان باشیم تا جامعه توسعه یافته داشته باشیم، بدون توسعه آموزش و پروش، جوامع به توسعه پایدار نمی رسند.
وی گفت: در شورای پنجم شهر مشهد از هر ظرفیتی برای توسعه آموزش و پرورش استفاده می شود و باید با کمک و ظرفیت شورای شهر آموزش و پرورش شهر را توسعه دهیم.
خوش نیت افزود: هم اکنون 670 هزار دانش آموز در مشهد در حال تحصیل هستند که 220 هزار نفر آنان مربوط به حاشیه شهر است.
استان خراسان رضوی دارای 48 منطقه آموزشی با 12 هزار و 500 مدرسه و یک میلیون و 230 هزار دانش آموز است.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.