علی باخرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این طرح با همکاری اتاق اصناف، اتحادیه ها و سازمان های نطارتی همکار با نظارت بر نحوه تولید و فروش کالا و عرضه خدمات انجام شد.
وی اظهار داشت: در این راستا نحوه عرضه کالاهای اساسی، آجیل و خشکبار، پوشاک، کیف و کفش، مواد غذایی و لبنی، متعلقات خودرو، مواد پروتئینی و شیرینی جات و همچنین خدمات شرکت های مسافرتی، حمل و نقل درون و برون شهری، سالن های غذاخوری، انبارها، سردخانه ها و میادین تره و بار مورد بازرسی قرار گرفت.
وی گفت: در طرح نظارتی شب عید 13 پایگاه نظارتی ثابت، 15 گروه نظارتی سیار در این استان مستقر شده و 250 بازرس از سازمان صنعت، اتاق اصناف و اتحادیه ها و 200 ناظر افتخاری همکاری کردند.
باخرد افزود: در مدت اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز 102 هزار و 820 فقره بازرسی و هزار و 785 فقره گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شد.
وی اظهار داشت: در این بازرسی ها پنج هزار و 685 واحد صنفی متخلف در خراسان رضوی شناسایی و پرونده تخلف برای آنها تشکیل شد.
وی گفت: همچنین در این مدت سه هزار و 420 شکایت مردمی به واحدهای نظارتی استان اعلام شد که طی بررسی آنها 23 میلیارد ریال به شاکیان عودت داده شد.
معاون سازمان صمت خراسان رضوی ادامه داد: از کل بازرسی ها و گشت های مشترک انجام گرفته در این طرح، 76 هزار و 370 مورد بازرسی و هزار و 568 مورد گشت مشترک مربوط به شهرستان مشهد بوده است.
وی افزود: طی بازرسی ها و گشت های مشترک در مشهد، چهار هزار و 51 واحد صنفی متخلف در این شهر شناسایی شد که برای آنها پرونده ای به ارزش 9 هزار و 108 میلیارد ریال تشکیل شد.
وی اظهار داشت: همچنین در اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز سه هزار و 53 شکایت مردمی به واحدهای نظارتی شهرستان مشهد اعلام و منجر به عودت 22 میلیارد ریال به شاکیان شد.

*بازرسی ها در حوزه نظارت بر کالاهای اساسی
معاون سازمان صمت خراسان رضوی درباره بازرسی های طرح ویژه نظارتی نوروز بر حوزه کالاهای اساسی و خدمات مورد نیاز زائران در این استان گفت: تعداد بازرسی ها در حوزه نان 6 هزار و 455 مورد، مواد پروتئینی (گوشت، مرغ و تخم مرغ) هفت هزار و 510 مورد، میوه و تره بار پنج هزار و 619 مورد، برنج و روغن چهار هزار و 811 مورد بود.
وی تعداد بازرسی ها در حوزه سوغات و تنقلاب را هشت هزار و 920 مورد، مراکز اقامتی، تفریحی و زیارتی را هزار و 415 مورد و بازرسی از سالن های غذاخوری و واحدهای فروش غذاهای آماده را نیز 2 هزار و 916 مورد ذکر کرد.
وی اظهار داشت: طی این بازرسی ها 564 مورد تخلف در حوزه نان، 688 مورد تخلف در حوزه مواد پروتئینی، 408مورد تخلف در حوزه میوه و تره بار، 125 مورد تخلف در حوزه برنج و روغن، 885 مورد تخلف در حوزه سوغات و تنقلات، 65 مورد تخلف در حوزه مراکز اقامتی، تفریحی و زیارتی و 278 مورد تخلف در سالن های غذا خوری و واحدهای فروش غذای آماده ثبت شد.
176 هزار و چهار واحد صنفی خدماتی، تولیدی، توزیعی و خدمات فنی در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد 87 هزار و 700 واحد در شهرستان مشهد فعالیت دارد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.