محمود کاظمی دوشنبه شب در نشست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شهرستان فیروزه افزود: 207 هزار خانوار مشمول این بیمه در این استان زیرپوشش هیچ بیمه ای نیستند که باعث افزایش آسیب های اجتماعی در حومه شهر ها می شود.
وی اظهار داشت: یکی از دلایل عدم پوشش صددرصدی بیمه اجتماعی که بر تحقق آن تا پایان دولت دوازدهم تاکید شده، روش اجرا و عدم اطلاع رسانی همگانی است که تشکیل ستاد توصیه راهبردی و اطلاع رسانی از طریق شوراها، دهیاران و دستگاههای مرتبط با جامعه هدف، در این زمینه نقش موثر دارد.
وی گفت: طی یک سال گذشته با اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد بیش از 4500 نفر در استان خراسان رضوی بازنشسته شدند که بار مالی سنگینی را به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان وارد کرد.
کاظمی افزود: تعداد مستمری بگیران از کارافتادگی طی سه سال گذشته در این استان 10 برابر شده و جامعه هدف گسترش یافته است.
وی اظهار داشت: شرایط و تعهدات این صندوق تسهیل شده و بسیاری از پرونده های عدم شمول از قبیل دختران بدون همسر و سرپرست به جریان افتاده است.
وی گفت: بر اساس سرشماری سال 95 تعداد 9 هزار و 650 خانوار روستایی و عشایری در فیروزه وجود دارد که از این تعداد 287 خانوار مستمری بگیر بوده و بیش از سه هزار و 471 خانوار فاقد هرگونه پوشش بیمه اجتماعی هستند.
کاظمی افزود: فیروزه از نظر درصد پوشش جمعیت مشمول صندوق بیمه اجتماعی و تعداد بیمه شده به ترتیب رتبه سوم و رتبه 21 استان را دارد.
در این نشست احکام بازنشستگی تعدادی از مستمری بگیران شهرستان فیروزه اهدا شد.
مرکز شهرستان 42 هزار نفری فیروزه در 152 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
۹۸۶۹ / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.