احمد تویسرکانی روز شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: این سازمان به عنوان دستگاه تثبیت مالکیت ها وظایفی دارد و طبق قانون باید مالکیت املاک برای صدور سند در سیستم کاداستر (ثبت مالکیت ها) ثبت شود.
وی با بیان اینکه حدود 90 درصد عرصه کشور متعلق به دولت است، اظهار داشت: در زمینه مالکیت های مردمی کار به شکل جدی دنبال شده ولی در مالکیت های دولتی باید تولیت های املاک دولتی به تکالیفشان در این خصوص و ارائه اسناد طی 2 سال عمل کنند که برخی دستگاه ها تا حدود 50 درصد تکالیفشان باقی مانده است.
وی گفت: بیشترین عرصه دولتی کشور مربوط به حوزه منابع طبیعی و کشاورزی است که متولی آن جهاد کشاورزی می باشد، این حوزه بخشی از کارها را برای تثبیت مالکیت انجام داده ولی ساز و کار مناسبی که با سرعت این بخش از مالکیت های دولت را سامان دهیم فراهم نشده است.
تویسرکانی افزود: برای هوشمند سازی، استفاده مناسب از منابع و شفافیت در اقتصاد که لازمه مقابله با فساد است نیازمند اجرای کامل کاداستر و تثبیت مالکیت ها هستیم.
وی اظهار داشت: لازمه اقتصاد مقاومتی شاخت ظرفیت های اقتصادی است که بخشی از آن در حوزه اموال غیر منقول و مالکیتهاست و باید در کشور سامان یابد.

* عدم تخلف در آزمون سردفتری
معاون قوه قضائیه در زمینه برخی حاشیه های آزمون سردفترداری امسال نیز گفت: این آزمون بسیار شفاف و روشن برای اضافه شدن 960 دفتر خانه به کشور برگزار شد.
تویسرکانی افزود: برای اجرای این آزمون شرکتی که سابقه کار در آزمونهای استخدامی دارد انتخاب شد، ثبت نام صورت گرفت و هزنیه ثبت نام به حساب آن شرکت واریز شد.
وی اظهار داشت: بیش از 80 هزار نفر برای حضور در این آزمون ثبت نام کردند و 55 هزار نفر در آن امتحان دادند.
وی گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه باید 30 درصد ظرفیت از بین ایثارگران تکمیل می شد لذا از هر 80 شرکت کننده یک نفر قبول می شد.
معاون قوه قضائیه ادامه داد: سوالات آزمون نیز از مرحله طراحی، تکثیر، توزیع و نظارت بر حوزه های امتحانی در مرکز اطلاعات قوه قضائیه انجام شد و ادعاهایی مبنی بر لو رفتن سوالات صحت ندارد.
وی با بیان اینکه صدور کارنامه در آزمونهای استخدامی نیز روال نیست افزود: برای حدود 200 نفر از افراد معترض به آزمون که درخواست صدور سوابق نمرات خود را داشتند ، این سوابق به صورت مکتوب ارسال شد و این آزمون از سالم ترین آزمونها بود.
آزمون سردفترداری تیر ماه امسال برگزار شد.
در مراسم امروز از زحمات عبدالحسین رامشی قدردانی شد و محمد حسن بهادر به عنوان مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوی معرفی گردید.
بهادر پیش از این مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مازندران بود.
7505/ 6053

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.