رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در این مراسم گفت: هدف از راه اندازی این سامانه تسهیل دسترسی به اطلاعات جامعه مهندسی ساختمان و تسهیل و شفاف سازی روند کار می باشد.
حسین کامران دیسفانی افزود: نظام مالی – اداری این سازمان نیاز به یک سیستم جامع نرم افزاری داشت که ارتباط با بخش های مهندسی و امور مربوط به آن آسان شود.
وی اظهار داشت: تاکنون 2 مرحله از سامانه جامع خدمات مهندسی ساختمان خراسان رضوی شامل روند خدمات رسانی این بخش به مراجعین، کامل شده و مرحله سوم که شامل مکانیزه کردن کل فعالیت های سازمان است توسط هیات مدیره جدید این نهاد انجام می شود.
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: راه اندازی سامانه جامع خدمات مهندسی براساس تبصره 2 ماده 24 قانون نظام مهندسی ساختمان انجام گرفته و یک تکلیف قانونی بوده است.
محمد رضا اخوان عبداللهیان افزود: هدف از راه اندازی این سامانه شفاف سازی امور، رعایت حقوق شهروندی، رعایت حقوق مهندسی و جلوگیری از رانت در این امور می باشد.
وی اظهار داشت: سامانه جامع خدمات مهندسی قابلیت دسترسی به کل استان خراسان رضوی را دارد و می تواند در دسترس همه مهندسین ساختمان قرار گیرد و همه اطلاعات مربوط به جامعه مهندسی در آن ثبت شده و قابل رصد است.
وی گفت: این سامانه می تواند نقش موثری در تسهیل خدمت رسانی به ارباب رجوع داشته باشد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: شهرداری همه اطلاعات مربوط به پروانه های ساختمانی را در اختیار این سامانه گذاشته و در آن ثبت شده است.
محمد رضا حسین نژاد اظهار امیدواری کرد، این سامانه سرعت پاسخگویی به مردم را افزایش دهد و ارتباط دادن هفت گروه مهندسی با مردم می طلبد که دایره خدمت رسانی این سامانه گسترده شود.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.