علی اکبر لبافی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میان ارزش ریالی بنگاهها و واحدهای تولیدی در اختیار بانکهای خراسان رضوی حدود 47 هزار میلیارد ریال می باشد.
وی اظهار داشت: این بنگاهها و واحدهای تولیدی به عنوان تضمین بازپرداخت تسهیلات بانکها بوده اند که با عدم پرداخت اقساط تسهیلات در اختیار بانکها قرار گرفته اند.
وی گفت: طبق اظهار بانکهایی که تاکنون پاسخ دبیرخانه کمیسیون هماهنگی بانکها را در این زمینه داده اند هم اکنون 381 فقره از بنگاههای اقتصادی و سایر تضمین هایی که در ارتباط با این بنگاههاست به مالکیت بانکهای استان درآمده است.
لبافی افزود: همه این سرمایه غیر فعال نیست و برخی از این بنگاههای اقتصادی فعالند و با ظرفیت اندک کار می کنند و این شرایط به این معنی است که سیستم بانکی خراسان رضوی مشغول بنگاه داری است.
وی اظهار داشت: بروز این وضعیت در حالی است که بانکها طبق برنامه پنجم و ششم توسعه تکلیف داشتند واحد های تولیدی در اختیار خود را واگذار کنند و در قانون رفع موانع تولید هم تصریح شده است که سالانه باید 33 درصد از اموال این چنینی واگذار شود اما بانکها در این واگذاریها موفق نبوده اند.
وی گفت: هم اکنون رویکرد مدیریت استان خراسان رضوی بازگشت این واحدهای تولیدی به چرخه تولید و فعال سازی آنها با اولویت و تقدم صاحبان اصلی و اولیه آنها با اخذ تعهدات لازم است.
1922/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.