به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم حسینی در یکصد و بیست و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان افزود: به منظور رفع دغدغه های رهبر معظم انقلاب در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، علاوه بر تشکیل سازمان اجتماعی در زیرمجموعه وزارت کشور، جلسات مستمر با حضور سران قوا درحال برگزاری است.
وی با بیان اینکه تنها راه برون رفت از شرایط موجود و کاهش آسیب های اجتماعی، تحقق الگوی اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی وزارت کشور، این الگو سه شنبه هفته جاری در 31 شهرستان کشور عملیاتی خواهد شد که امیدواریم نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد.
وی گفت: در برخی موارد، در نتیجه عملکرد دستگاه های اجرایی شاهد بروز برخی آسیب های اجتماعی در کشور هستیم بنابراین باید با بررسی دقیق، زمینه اصلاح فرآیندهای نادرست فراهم شود.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه به دنبال برگزاری جلسات بدون خروجی مشخص و تشریفاتی نیستیم، افزود: هر یک از دستور کارهای شورای فرهنگ عمومی باید به خروجی قابل ارزیابی منتهی شود تا در آینده بتوان میزان اثر گذاری تصمیمات شورا بر روی شاخص های فرهنگی و اجتماعی را سنجش کرد.
وی اظهار داشت: در جلسات شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی باید مشکلات فرهنگی و اجتماعی آحاد مردم به ویژه در حوزه آسیب های اجتماعی احصا شده و برای حل و فصل آنها تقسیم کار بین دستگاهی انجام گیرد.
وی گفت: در نتیجه موازی کاری های بین بخشی، گاهی اوقات دستگاه های اجرایی مسئولیت های خود را به گردن دیگر نهادها می اندازند در حالی که همه دستگاه ها در حوزه آسیب های اجتماعی مسئولیت دارند و باید به وظیفه خود عمل کنند.
استاندار خراسان رضوی افزود: موضوع فرهنگ سلامت نیز باید به صورت مشخص در یک جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مورد بررسی قرار گرفته و سهم هر یک از دستگاه ها برای بهبود شاخص های این حوزه به صورت دقیق مشخص شود.
وی اظهار داشت: در ارائه آمارهای مربوط به حوزه بهداشت و سلامت نباید سانسور داشته باشیم زیرا ارائه گزارش های دقیق و واقعی نه تنها موجب تضعیف انقلاب نخواهد شد بلکه با تدوین راهکارهای اجرایی و رفع مشکلات، زمینه تقویت انقلاب را هم فراهم خواهد ساخت.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.