امید جهانخواه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال طی همین مدت یک میلیون و 563 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 417 میلیون دلار کالا از خراسان رضوی صادر شده بود.
وی عمده کالاهای صادراتی امسال را 'زعفران، کفپوشهای منگوله باف، روغنهای سبک و فرآورده های نفتی به جز بنزین' ذکر و بیان کرد: بیشتر این کالاها به کشورهای افغانستان، ترکمنستان، عراق و امارات متحده عربی صادر شده اند.
ناظر گمرک خراسان رضوی ادامه داد: همچنین طی امسال 190 هزار تن کالا به ارزش 252 میلیون دلار از گمرکات و بازارچه های مرزی استان رضوی وارد کشور شد که نسبت به پارسال در وزن 19 درصد و در ارزش هشت درصد کمتر شده است.
وی میزان واردات پارسال کالا از گمرکات و بازارچه های مرزی استان را نیز 236 هزار تن به ارزش 274 میلیون دلار ذکر و بیان کرد: پنبه، برنج، لوبیا چیتی و لوبیا قرمز عمده کالاهای وارداتی به کشور در 9 ماهه امسال بودند که بیشتر از ترکیه، امارات متحده عربی، روسیه و آلمان وارد شده اند.
خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون، مشهد و دو بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.