امید جهانخواه، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این بازه 653 هزار تن کالا به ارزش 523 میلیون دلار از گمرک و بازارچه های مرزی استان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن 14 درصد و ارزش 21 درصد افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: وزن و ارزش صادرات کالاها در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 571 هزار تن به ارزش 431 میلیون دلار بوده است.
جهانخواه بیان کرد: از کل ارزش صادرات غیرنفتی در سه ماهه امسال 2 میلیون و 146 میلیون دلار از محل تجارت چمدانی و 25 میلیون و 120 هزار دلار از محل بازارچه های باجگیران و دوغارون انجام گرفت.
وی اظهار کرد: عمده اقلام صادراتی در این مدت زعفران و کفپوش بود و کالاهای وارداتی استان عمدتا به کشورهای افغانستان، ترکمنستان و عراق صادر شد.
ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: در سه ماهه امسال 91 هزار تن کالا به ارزش 105 میلیون دلار از گمرک و بازارچه های مرزی استان به کشور وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال در وزن 14 و در ارزش 17 درصد رشد داشت.
جهانخواه خاطرنشان کرد: واردات کالا در سه ماهه نخست پارسال به خراسان رضوی 80 هزار تن به ارزش 90 میلیون دلار بوده است.
وی ادامه داد: عمده اقلام وارداتی به خراسان رضوی در بهار امسال پنبه، واگن های روباز و برنج بود و کالاهای وارداتی استان عمدتا از کشورهای ترکیه؛ امارات متحده عربی و روسیه وارد کشور شد.
ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: در سه ماهه نخست امسال 601 هزار و 106 نفر از طریق گمرک مرزی استان و فرودگاه مشهد تردد کردند که از این تعداد 309 هزار و 451 نفر وارد کشور و 291 هزار و 655 نفر از کشور خارج شدند.
خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و 2 بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد. کشورهای هدف صادراتی خراسان رضوی به ترتیب افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و کشورهای آسیای میانه هستند و مواد غذایی و زعفران عمده ترین کالاهای صادراتی این استان را تشکیل می دهند.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.