سعید شیبانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع سازمانهای مردم نهاد 32 سمن در بخش خیریه، 11 سمن در بخش بهزیستی، 14 سمن در حوزه فرهنگی، دو سمن در حوزه میراث فرهنگی و بقیه آنها در حوزه های ورزشی و محیط زیست فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: احزاب اراده ملت ایرانیان، مردمسالاری و مردمی اصلاحات نیز دارای مجوز فعالیت در نیشابور هستند و برای تجمعات سیاسی بر اساس مصوبه شورای تامین 'ورزشگاه انقلاب، پایانه بنیاد شهید و تریا پارک' در این شهر پیشنهاد شده اند.
فرماندار نیشابور همچنین حضور زنان را در عرصه های مختلف اجتماعی نیشابور چشمگیر توصیف و بیان کرد: ایجاد بازارچه خوداشتغالی و پارک بانوان از مطالبات این قشر است. مجمع مشورتی زنان نیشابور نیز از سال 1395 آغاز بکار کرده است.
وی در ادامه پیرامون وضعیت اقتصادی نیز گفت: میزان اشتغال در نیشابور 88،7 درصد است و هزار و 200 نفر در این شهرستان زیر پوشش بیمه بیکاری هستند.
شیبانی به موضوعات کارگری نیز اشاره و بیان کرد: از ابتدای امسال 793 درخواست رسیدگی در هیاتهای تشخیص و حل اختلاف کارگری نیشابور طرح و 468 مورد آنها منجر به صدور رای قطعی و 325 مورد آرای سازشی شده است. از 241 رای صادره در هیات حل اختلاف کارفرمایی و کارگری نیشابور 85 مورد منجر به سازش شد.

* خدمات موقت برای محله کردها
فرماندار نیشابور همچنین به سکونت 120 خانوار در محله کردها واقع در شرق بلوار پژوهش این شهر اشاره و بیان کرد: این محدوده بخاطر ساخت و ساز در خارج از محدوده شهری امکان برخورداری از خدمات آب، برق و گاز را نداشت اما اخیرا طبق آئین نامه ابلاغی از خدمات موقت سه ساله دستگاههای اجرایی برخوردار شد.
وی افزود: بر اساس طبق این آئین نامه خدمات آب، برق و گاز به ساکنان محله کردها ارائه می شود که هزینه اجرای آن بر عهده خود متقاضی است. همچنین در این مدت می بایست تکلیف مجوز بناهای ساخته شده در این محدوده مشخص شود.
شیبانی گفت: بر اساس آیین نامه ای که وزارت کشور با همکاری وزارتخانه های نیرو، ارتباطات و نفت تهیه کرده در مناطقی مانند منطقه کردهای نیشابور که ساخت و ساز به صورت غیرمجاز انجام شده، ساکنان از خدمات آب، برق، گاز و تلفن بطور موقت سه ساله برخوردار می شوند.
وی افزود: ظرف این مدت دستگاههای متولی موظف به تعیین تکلیف بناهای احداث شده هستند و در غیر این صورت خدمات موقت به دائم تبدیل شده و در صورت قلع بنا هزینه اشتراک دریافتی برگشت داده می شود.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در فاصله 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.