به گزارش خبرنگار ایرنا، علی مفاخری روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان سروآباد که با حضور مدیر کل بحران استانداری کردستان برگزار شد، افزود: در آتش سوزی های اخیر در شهرستان سروآباد ادارات عضو ستاد بحران این شهرستان برای مقابله با آن فاقد امکانات و تجهیزات بودند و این امر باعث کند شدن عملیات کنترل و مهار آتش سوزی شده بود.
وی بر لزوم حفظ منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد و گفت: منابع طبیعی میراث آیندگان و نسل های آینده است که باید به درستی حفظ و صیانت شوند و در این راستا همه ما مسئول و موظف به حفظ آن هستیم.
مفاخری ادامه داد: خوشبختانه در شهرستان سروآباد تعامل و همکاری بسیار خوبی بین ادارات و دستگاه های عضو ستاد بحران با مردم و سازمان های مردم نهاد وجود دارد و همین امر باعث شده مدیریت بهتری را در زمان وقوع حوادث و بحران ها داشته باشیم.
وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت سازمان ها و انجمن های مردم نهاد در زمان بحران و حوادث غیر مترقبه یک نیاز و یک ضرورت است.
وی اضافه کرد: در شهرستان سروآباد تشکل ها و انجمن های مردم نهاد بسیار فعال هستند که باید از ظرفیت و انگیزه آنها در تمامی زمینه ها به ویژه در بحث بحران استفاده شود.
وی ادامه داد: در طول 2 سال اخیر انواع حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی مانند رانش زمین، سقوط بهمن، انفجار لوله گاز، قطعی برق، سقوط دکل برق و انفجار تانکر حامل گاز آرگن در شهرستان سروآباد به وقوع پیوسته که با حضور به موقع مردم و ادارات و دستگاه های عضو ستاد بحران این حوادث مدیریت و کنترل شده اند.
بخشدار هورامان نیز در این جلسه با بیان اینکه بارش شدید برف در سال گذشته موجب مسدود شدن مسیر اصلی منطقه هورامان شده بود، گفت: مسدود شدن راه ارتباطی شهر هورامان و 10 روستای تابعه آن در فصل سرما به دلیل بارش شدید برف و کولاک یک بحران برای این منطقه بود.
صباح محمدی افزود: سال گذشته سقوط بهمن در گردنه ژالانه موجب مرگ 2 نفر از سیم بانان اداره برق و قطعی 2 روزه برق در منطقه هورامان شد که همین امر باعث نگرانی مردم منطقه شده بود.
وی ادامه داد: استقرار بهمن گیر در گردنه ژالانه برای مقابله با سقوط بهمن یک نیاز و یک ضرورت است و می تواند بسیاری از مشکلات ناشی از این حادثه طبیعی را کاهش دهد.
به گزارش ایرنا، در پایان این جلسه از انجمن پرژین از انجمن های فعال مردم نهاد شهرستان سروآباد تقدیر شد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.