به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا حیدری روز یکشنبه در پنجمین جلسه پدافند غیرعامل کرمانشاه که در سرسرای فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: در کنار تهدیدهای نظامی (پدافند عامل) تهدیدهای غیرعامل ناشی از اقدام های دشمنان ، بلایای طبیعی و خرابکاری ها ممکن است جامعه و کشور را به خطر بیندازد که باید از قبل برای مقابله با این نوع تهدیدها آمادگی داشته باشیم.
او در ادامه هدف از تدابیر پدافند غیرعامل در کشور را مصون سازی حیات جامعه، زیرساخت ها و مال و جان داشته های مردم از خطرهای احتمالی برشمرد و کارهای پدافند غیرعامل را همیشگی، مستمر و مداوم دانست تا به محض وقوع هر حادثه ای آمادگی و برنامه سریع مقابله با بحران داشته باشند.
حیدری همچنین از راه اندازی 12 کارگروه ویژه پدافند غیرعامل در استان خبر داد و گفت: این کارگروه ها تهدیدهای احتمالی که خدماتی مانند برق، آب، گاز اینترنت و خطوط تلفن، حمل و نقل و ترافیک، زیست محیط و غذا و دارو را با خطر مواجه می کنند شناسایی و برای برطرف کردن آن اقدام می کنند.
مدیرعامل پدافند غیرعامل کرمانشاه در ادامه با اشاره به زلزله 7.3 ریشتری استان و خسارت زیاد آن، نظارت و سختگیری بر اجرای قوانین ساخت و ساز مانند ماده 21 و 2800 را یک کار پدافند غیرعامل پیشگیرانه خواند که با فرهنگ سازی می شود جان و مال مردم را در امان نگه داشت.
حیدری در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم ترین تهدیدهای غیرعامل استان و کشور را حملات سایبری دشمنان به تاسیسات و دستگاه های اجرایی اعلام کرد و از کارمندان خواست مراقب آنتی ویروس ها و برخی نرم افزاری خارجی باشند که اکثرا جاسوسی هستند حدالمقدور از نوع ایرانی آنها استفاده کنند.
وی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل در کشور نوپا است ، اظهار داشت: بسیاری از مردم فلسفه و ماهیت این سازمان را نمی دانند به همین منظور باید فرهنگ سازی گسترده ای از سوی ادارات، مدارس و دانشگاه ها صورت بگیرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل کرمانشاه اضافه کرد: برای شناخت مردم از بحث پدافند غیرعامل باید دستگاه های اجرایی را خوب آموزش داد تا برنامه های پدافندی خود را انجام دهند و مردم نیز به این مقوله در روند زندگی قوانین و چارچوب یک حرکت پدافندی را اجرا کنند.
این مقام مسئول در پایان دوگانه سازی نانوایی ها را حرکت پدافندی برای مقابله با قطع گاز یا برق دانست و گفت: 84 درصد خبازی های شهرستان کرمانشاه دوگانه سوز شدند که نان مردم به خطر نیافتد به همین منظور برای دیگر خدمات شهری باید از قبل برنامه مقابله پیش بینی کنیم.
وی با شاره به بافت فرسوده کرمانشاه برای مقابله با زلزله و معابر باریک مرکز شهر کرمانشاه به ویژه در بازار طلا فروش ها خطر آتش سوزی در آن از دستگاه ها خواست برای مقابله با این تهدید های طبیعی زودتر اقدام کنند.
مدیرعامل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه با اشاره به حربه ها و تهدیدهای دشمن در بخش های مختلف خواستار جدیت تمام در راستای برنامه های پدافند غیرعامل شد.
حیدری در پایان از تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل کرمانشاه در هفته های آینده خبر داد و گفت: برنامه طرح جامعه پدافندغیر عامل تمام شهرستان در دست اقدام است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 14 شهرستان و 2 هزار 600 روستا دارد و با کشور عراق 370 کیلو متر مرز مشترک دارد.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.