آیت الله سیداحمد علم الهدی در نماز جمعه این هفته مشهد که در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، افزود: برخورد ما با این اقدام دشمنان، به تاسی از امام حسن عسکری (ع)، که سالروز ولادت آن بزرگوار در هفته پیش رو است، باید این باشد که نقشه دشمن را به خودش برگردانیم.
وی تاکید کرد: نباید در برابر این هجمه اقتصادی بی تفاوت باشیم و کم کم به مردم تفهیم کنیم که راه علاج، تنها در وادادن و دست به دست دشمن دادن است.
امام جمعه مشهد گفت: نمی دانیم این روزها که مساله گرانی دارد مردم را از پا درمی آورد مسئولان تا چه اندازه مراقب هستند. مرغ کیلویی 10 هزار تومان برای کسی که حداقل حقوق را گرفته و می خواهد یک خانواده پنج نفره را اداره کند قابل تامین نیست.
علم الهدی افزود: آیا باید بی تفاوت بود و گرسنگی و تنگنای معیشتی مردم، فقرا و قشر آسیب پذیر را دید و هیچ تکانی نخورد؟
علم الهدی افزود: من حق دخالت در مسائل کشور را ندارم اما واقعا دستگاههای امنیتی و قضایی باید وارد عرصه شوند چون دیگر کار از اتحادیه ها و تعزیرات گذشته و کسی حریف این وضع نمی شود. یک شرکتی را جریمه می کنند بلافاصله قیمت را دو برابر می کند و می گوید جریمه اش را می پردازم و سه برابر این جریمه را از شکم مردم در می آورد و وضع ما به اینجا کشیده است.
وی ادامه داد: برنامه ریزان نظام در مجلس، مجریان و مدیران اجرایی دولت نباید در برابر این قضیه ساکت باشند و تنها تماشا کنند تا دشمن بر ما مسلط شود، این شیوه امام عسکری نبود.
امام جمعه مشهد گفت: در عرصه های فرهنگی هم همین گونه است مثلا در مساله فضای مجازی از چند طرف دشمن ما را محاصره کرده و دارد سرکوب می کند.
علم الهدی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند تلگرام تعطیل و فیلتر شود حالا اسمش این است که تلگرام را فیلتر شده اما کنارش 2 جریان نرم افزاری به وجود آوردند تا باز همان تلگرام بر فضای مجازی کشور مسلط باشد.
وی ادامه داد: امروز فضای مجازی یک گردشگاه است و فضای زندگی برای مردم به خصوص نسل جوان است و ما نباید نسبت به آسیبها، آفات امنیتی، اقتصادی و فرهنگی اش بی تفاوت باشیم.
امام جمعه مشهد گفت: بنا شد شبکه های اجتماعی داخلی تقویت شود و این مساله را شورای فضای مجازی تصویب کرد و وزارت ارتباطات مسئول اجرای آن شد اما امروز متاسفانه امکانات شبکه های اجتماعی داخلی در مقابل امکانات شبکه های خارجی یعنی تلگرام و اینستاگرام، صفر و زیر صفر است.
علم الهدی افزود: در مقابل سه هزار سرور تلگرام، فقط 35 سرور بنا به قول معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور، در اختیار شبکه های اجتماعی داخلی قرار دارد.
وی ادامه داد: پهنای باندی که در این کشور به تلگرام داده شده 500 گیگابایت است در حالی که پهنای باندی که به شبکه های اجتماعی داخلی داده اند تنها 32 گیگابایت است که با هم قابل مقایسه نیست.
امام جمعه مشهد گفت: وضعیت فضای مجازی کشور ما در شرایطی است که گویی شما در این مملکت برای دشمن یک اتوبان چهاربانده باز کرده اید و در کنارش برای مدافعان داخلی هم یک جاده خاکی ساخته اید.
علم الهدی افزود: فضای مجازی دختران را بی عفت و جوانان را هرزه می کند و این همه فشار و خیانت امنیتی دارد بر ما وارد می شود اما آقایان و حتی نمایندگان مجلس در مقابل این قضیه ساکتند و تنها یکی دو نفر داد می زنند و از بس مورد حمله واقع می شوند صدایشان را خفه می کنند.
1922/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.