امام‌جمعه مهریز گفت: مشکلات اقتصادی در ماه‌های اخیر فشار زیادی بر اقشار مختلف مردم به‌خصوص افراد آسیب‌پذیر جامعه وارد کرد، مسئولان برای کاهش این مشکلات انقلابی عمل کنند.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نماز جمعه امروز افزود: مردم از وضعیت اقتصادی و گرانی‌های موجود ناراضی هستند.
وی ادامه داد: مسئولان برای حل مشکلات مردم با همکاری دستگاه‌های اجرایی در قالب یک طرح مشخص برای مبارزه با محتکران و گران‌فروشان اقدام عاجل داشته باشند.
خطیب جمعه مهریز گفت: به‌رغم چند برابر شدن قیمت برخی کالاها و اجناس هنوز حقوق کارگران و سایر کارمندان ثابت مانده که قطعاً این وضعیت فشار زیادی بر خانواده‌ها تحمیل کرده است.
محی‌الدینی بیان کرد: مهم‌ترین کاری که الآن باید به خاطر دشمنی‌های مخالفان انقلاب اسلامی توسط مسئولان انجام شود، موضوع اقتصادی و حل تورم است.
7541/ 2047
***
امام‌جمعه موقت میبد راهپیمایی عظیم حسینی در اربعین را حرکتی بزرگ و نمایش اقتدار جهان تشیع عنوان کرد.
حجت‌الاسلام کارگر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ، با اشاره به تصویب معاهده‌هایی که مطرح است ، بیان کرد : باید مواظب باشیم، به دست خود قانونی را تصویب نکنیم تا وسیله سرکشی دشمنان را به‌صورت قانونی در کشور فراهم کنیم.
وی خاطرنشان نمود : چهل سال است، آمریکا مشکلاتی را به وجود آورده است و با وجود این مشکلات و تحریم‌ها در حوزه‌های گوناگون علمی ، فناوری ، هوافضا و ... پیشرفت کرده‌ایم و به این دلیل باید مواظب بود که چیزی برخلاف مصلحت نظام و اسلام به تصویب نرسد.
کارگر تصریح کرد : تقابلی که بین ایران و آمریکا از ابتدای انقلاب تابه‌حال وجود داشت، نتیجه‌ای جز پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و افول قدرت شیطانی آمریکا نبود.
وی سیاست راهبردی دولت فعلی آمریکا را افزایش فشار به ایران از طریق تضعیف عناصر ملی نظیر رهبری ، مردم ، رویکرد انقلابی ، انسجام ملی ، قدرت منطقه‌ای ، قدرت دفاعی و قدرت علمی ذکر کرد .
مرکز شهرستان 100هزارنفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد و در مسیر جاده شمال به جنوب و شرق به غرب کشور قرار دارد.
م . ا / 2047
***
امام‌جمعه تفت در خطبه‌های امروز نماز جمعه به عظمت پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق اشاره کرد و گفت: این‌یک کنگره و همایش بزرگ جهانی است که هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.
حجت‌الاسلام ابوالقاسم غفوری افزود: پیاده‌روی اربعین نویدبخش این است که اسلام بر کفر پیروز می‌شود و مقدمه‌ای برای ظهور حضرت مهدی(حج) و آزادی قدس شریف است.
وی به چهارم آبان سالروز افشاگری علیه لایحه کاپیتولاسیون از سوی امام خمینی (ره) اشاره کرد و ادامه داد: قراردادهایی امثال کاپیتولاسیون هم ممکن است در این زمان تکرار شود و دشمنان از هر طریقی مانند تهدید و تطمیع بخواهند ما را زیر سلطه خود قرار دهند.
خطیب جمعه تفت تصریح کرد: شورای نگهبان هوشیار باشد تا FATF تبدیل به کاپیتولاسیون دیگری نشود.
حجت‌الاسلام غفوری بابیان اینکه نمایندگان مجلس به آن رأی داده‌اند، افزود: شورای نگهبان باید هوشیاری به خرج دهد تا در چاهی که استکبار برای ما کنده نیفتیم و گرفتار کاپیتولاسیونی دیگری نشویم.
وی در ادامه به هشت آبان سالروز شهادت حسین فهمیده اشاره کرد و گفت: جوانان امروز ما هم باید با الگو قرار دادن شهید فهمیده، غیرت و جانفشانی او را حفظ کنند و در دام‌ دشمنان گرفتار نشوند.
امام‌جمعه تفت ناپدید شدن خاشقچی را نشان از خوی درندگی آل سعود و وهابیت عنوان کرد.
وی اضافه کرد: سیزده میلیون یمنی در شرایطی غیرقابل تحمل زندگی می‌کنند و 400 هزار کودک به‌واسطه سوءتغذیه در معرض خطر مرگ قرار دارند.
حجت‌الاسلام غفوری به وضع اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: هدف دشمنان تشدید شرایط وخیم اقتصادی است تا نگذارند طعم چهل‌سالگی انقلاب را ملت ایران بچشد ولی ما خودمان نباید آب به آسیاب دشمنان بریزیم.
امام‌جمعه تفت تصریح کرد: مردم به‌اندازه نیاز و مصرفشان خرید کنند و هر فروشنده‌ای که قیمت را بالا ببرد یا احتکار کند مرتکب گناه کبیره شده است.
2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.