به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام امیر رشتبری روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت شهدای هفتم تیر افزود: همانطور که مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود تاکید داشتند دستگاه قضایی در مراقبت از حقوق الهی و حقوق عامه مردم باید بصورت قاطعانه ، فراگیر و بدون ملاحظه عمل کند.
وی گفت: انتظار از مسئولان این قوه پرهیز از هرگونه عقب نشینی از وظیفه مهم خود در حفظ و مراقبت از حقوق الهی در جامعه حتی در موارد مربوط به توسعه کشور است.
وی تشریح کرد: انتظار از دستگاه قضایی استیفا و احیای حقوق مردم و برخورد قاطع با اخلال گران اقتصادی و یا افرادی است که به حق خود قانع نبوده و برای رسیدن به مال دنیا به حقوق مردم دست درازی می کنند.
امام جمعه خلخال افزود: امروز انتظار عامه مردم برخورد بدون اغماض مسئولان دستگاه قضایی با کسانی است که در صف دشمنان نظام اسلامی ایستاده و با دلار 42 هزار ریالی خرید و آن را به نرخ ارز آزاد در بازار عرضه می کنند.
وی با بیان اینکه در مقابله با مفاسد اقتصادی قوه مجریه نقش اول را ایفا می کند، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع قوای مقننه و قضاییه نیز می توانند در مقابله با این معضل اجتماعی بصورت جدی نقش داشته باشند.
حجت الاسلام رشتبری گفت: ورود میانگین یک هزار و 500 پرونده در ماه به دادگستری برای شهرستانی با جمعیت زیر 100 هزار نفر برای خلخال با قدمت فرهنگی و با بافت مذهبی منافات دارد و برای کاهش این آسیب و ایجاد فرهنگ صلح و سازش با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه های فرهنگی باید چاره اندیشی شود.
علی رمضان پور ، رییس دادگستری خلخال نیز در این آیین از افزایش 42 درصدی ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی خلخال در سال گذشته در مقایسه با سال 90 خبرداد و گفت: افزایش 6 هزار پرونده در 6 سال حکایت از ارتقای فزاینده سطح شکایت و تشکیل پرونده های قضایی در جامعه دارد.
او افزود: برغم افزایش 6 درصدی پرونده های قضایی در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ،با تلاش بی وقفه قضات و کار در اوقات و ساعات غیر اداری سرعت رسیدگی به پرونده ها 7 درصد نسبت به سال 95 افزایش یافته است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.