به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، نورعلی غلامحسین نیا سماکوش در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آرادان که با حضور امام جمعه،فرماندار، شهردار،بخشدارکهن آباد،رئیس شورای شهر،رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی و دیگر اعضای انجمن برگزار شد،بیان داشت: کتابخانه‌ها نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند.
وی ضمن بیان اینکه شهرستان آرادان دارای سه کتابخانه عمومی است افزود: در مجموع این کتابخانه‌ها دارای 30هزارجلد کتاب و یک هزارو 64عضو فعال هستند.
سماکوش با اشاره به این مطلب که اعتبارات دولتی کم و پاسخگوی همه مشکلات نیست بیان داشت: نیازمند کمک خیرین جهت توسعه وگسترش این کتابخانه‌ها هستیم.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به این مطلب که در آینده نزدیک هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در استان سمنان برگزار می شود اظهار داشت:در سال گذشته 31هزار نفر از استان در این جشنواره شرکت کردند که از شهرستان‌های استان سمنان آرادان رتبه دوم را از نظر شرکت کننده در این جشنواره داشت.
سماکوش ضمن قدر دانی از همکاری ویژه فرماندار و شهردارشهرستان آرادان و سایر اعضای انجمن با اداره کتابخانه خواستار تعامل و همکاری برای هرچه با شکوه تر برگزارشدن جشنواره کتابخوانی رضوی در استان سمنان شد.
در ادامه حجت الاسلام جلیل شریفی نیا امام جمعه این شهرستان نیز،ضمن عرض تبریک جهت انتصاب ابراهیم مونسان به عنوان سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان وهمچنین تشکر اززحمات محمد پهلوانی با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری که به بهانه اشتغال و کارهای روزمره از مطالعه غافل نشوید گفت: مطالعه در زندگی فردی واجتماعی بسیار مهم و ضروری است.
در ادامه فرماندارو رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آرادان نیز، گفت: همکاری و تعامل همه‌ی ادارات جهت تقویت کتابخوانی،بسط و گسترش فیزیکی کتابخانه‌ها،استفاده از ظرفیت اساس نامه‌ی انجمن کتابخانه‌های عمومی و برنامه ریزی دقیق جهت جذب همه ی اقشار جامعه به کتابخوانی از برنامه‌های انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان است.
سعید افشار نادری با بیان اینکه کتابخانه‌های‌عمومی این شهرستان از امکانات مطلوبی برخوردار هستند اظهار داشت:همه ی اقشار باید دغدغه ترویج فرهنگ مطالعه را داشته باشند.
در ادامه نیز ابراهیم مونسان سرپرست‌ اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آرادان برگزاری مستمرنشست‌های کتاب‎خوان،برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی ، دعوت ازخانواده ها برای حضور پرشور در کتابخانه‌ها،تجلیل از کتابخوانان برتر، جلسات نقد و رونمایی از کتاب وبرگزاری نمایشگاه‌های کتاب را از جمله برنامه‌های امسال این اداره برشمرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 911273
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.