محمد علی نبی پور روز سه شنبه در بازدید از نخستین فرودگاه سبک بخش خصوصی کاشمر آن را یکی از پروژه ‌های زیرساختی و زیربنایی در منطقه برشمرد و افزود: با توجه به زلزله خیر بودن منطقه کاشمر، این مجموعه به عنوان یک ظرفیت در زمان بروز حوادث و بلایای طبیعی و مواقع بحرانی می تواند در تسریع روند خدمات‌ رسانی به حادثه دیدگان و مدیریت بحران شهرستان کمک شایانی نماید.
وی اظهار داشت: با توجه به استانداردهای لازم در این مجموعه و آمادگی مدیریت فرودگاه، راه ‌اندازی اورژانس هوایی به عنوان یکی از نیازهای ضروری شهرستان میسر است و باید جهت تسریع در راه اندازی آن پیگیری های لازم انجام شود.
وی گفت: استفاده از امکانات و تجهیزات پروازی در این مجموعه با توجه به ظرفیت‌ های گردشگری شهرستان و حضور مسافرین و زائرین در ایام تعطیلات، در رونق گردشگری منطقه موثر است.
نبی پور افزود: با وجود فرودگاه و مراکز آموزش عالی در کاشمر لزوم راه ‌اندازی رشته ‌های دانشگاهی مرتبط با هوانوردی در این شهرستان احساس می شود.
وی با تأکید بر توسعه و ایجاد باند جدید فرودگاه برای استفاده از هواپیماهای مسافربری و باربری کوچک اظهار داشت: با توجه به وجود زیرساختهای اولیه این موضوع در کمیسیون امور زیربنایی استان مطرح می شود تا مجوز لازم اخذ شود.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.