به گزارش ایرنا، غلامرضا شریعتی روز سه شنبه با حضور در جمع فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اینکه کشور در شرایط ویژه ای در زمینه فعالیت های تجاری و اقتصادی قرار دارد، افزود:موتور محرکه اقتصاد کشور بخش خصوصی است و اگر کشور قرار است قدمی به جلو بردارد بدون بخش خصوصی میسر نمی شود.
وی با تاکید بر اینکه دولت باید سیاست گذار و حامی از بخش خصوصی باشد، گفت:اگر تفکر حمایت از بخش خصوصی نباشد و این بخش متهم به خوردن و اخلال در امور شود ،سرمایه گذاری صورت نمی گیرد.
استاندار خورستان ادامه داد: زمانی که تصمیم گرفته می شود بنگاه های اقتصادی واگذار شوند واحد منهدم شده ای را به بخش خصوصی تحویل می دهیم که حتی به او فرصت هم داده نمی شود که اقدامات لازم را انجام دهد.
وی با بیان اینکه آن بخشی از افراد که به صورت دلالی و فئودالی عمل می کنند، بحثشان جدا است، افزود:منظور بخش خصوصی است که بار بر دوش آنها است نه اینکه کسانی که با سوداگری قیمت ها را بالا و پایین می کنند و لازم است مراقب باشیم که تر و خشک با هم سوخته نشوند.
شریعتی ادامه داد: نمی توانیم در حرف بخش خصوصی را حمایت کنیم اما در عمل به شکل دیگری عمل و رفتاری انجام دهیم که اشتباه باشد؛ البته همه باید پایبند قانون باشند.
وی خواستار تغییر دیدگاه ها و نظریات مدیران و متولیان در حوزه سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی شد و گفت: فعالان اقتصادی و تجاری کشور به عنوان سربازان جنگ اقتصادی هستند که می توانند خلق ثروت کنند.
استاندار خوزستان به فضاسازی ها در زمینه ارتباط دولت و بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: در مواردی دیده شده فضا به قدری سنگین شده که مدیران از نشست با پیمانکاران و کارآفرینان امتناع می کنند؛به همه مسئولان استان اعلام می کنم که برای دفاع کردن از پیمانکاران ترسی به خود راه ندهند.
شریعتی در ادامه با تاکید بر اینکه برخورد با فساد یک امر ضروری است، ادامه داد: قوانین و مقررات باید به نوعی باشند که فساد ناپذیر باشند و لازم است مشکلات این حوزه در زمینه فساد را از طریق پیشگیری رفع کرد.
وی گفت: اقتصاد کشور نیاز به حضور جدی بخش خصوصی دارد و در این راستا دولت نسبت به گذشته باید اقدامات موثری را در پیش بگیرد.
استاندار خوزستان افزود:خطاهای دولت در حوزه اقتصاد از بخش خصوصی بیشتر است و اصلاح ساختار موجود باید در شرایط و فضایی آرام انجام شود.
استاندار صدور بخش نامه های متعدد را زمینه ساز تلاطم اقتصادی خواند و بیان کرد: پس از اینکه آمریکا توافق با ایران را زیر پا گذاشت این شرایط تغییر کرده اما بازهم نیاز است سیاست های صحیحی برای اجرا و کمک به بخش خصوصی مدنظر قرار داد.

** بسیاری از واحدهای تولیدی تعدیل نیرو دارند
رییس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز نیز با ابراز نگرانی از بابت تعدیل نیرو در بسیاری از واحدهای تولیدی خوزستان، گفت: بخشی از دستگاه ها از جمله شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت در پرداخت مطالبات قطعه سازان و تامین کنندگان کالا تعلل دارند و این موضوع باعث ریزش قابل توجهی از نیروها شده است.
شهلا عموری افزود: شرایط کاری برای واحدها بسیار سخت شده اما با وجود همه این مشکلات برخی از فعالان در تلاش هستند که به فعالیت خود در خوزستان ادامه دهند.
وی به مقاومت اداره کل مسکن و شهرسازی برای همکاری نکردن در زمینه تغییر کاربری زمین مورد نیاز بخش خصوصی در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: مجوزها داده شده اما با وجود سرمایه گذاری صورت گرفته پس از چهار سال هنوز پروانه بهره برداری اخذ نشده است.
گفتنی است، نرخ بیکاری خوزستان در سال 95، بالغ بر 12.7 درصد بوده که این عدد در سال 96 به 14.7 درصد و در هفت ماه نخست سال 97 به 15.6 درصد رسید و این موضوع بیانگر یک روند صعودی نرخ بیکاری در این استان است.
9931/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.