آیت الله سید احمد علم الهدی روز دو شنبه در دیدار با فرماندهان بسیج و سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی به مناسبت هفته بسیج افزود: بسیج از زمان تشکیل تاکنون در سیر تحولات، دورانهای مختلفی را پشت سر گذاشته که قابل تامل است.
وی ادامه داد: زمانی بنی صدر خائن و انصارش در قالب بسیج بزرگترین ضربه را به انقلاب زدند، پیکاریها و کمونیستهای آمل را مسلح و جنایتهای فراوانی کردند. دوره دوم حیات بسیج از زمانی آغاز شد که امام راحل سازماندهی و تشکیلات آن را به سپاه پاسداران موکول کردند و گروهی از فرزندان مخلص و با تقوا در قالب این تشکل در دوران دفاع مقدس حماسه های ایثار و از خودگذشتگی را آفریدند.
امام جمعه مشهد گفت: امروز شجره طیبه بسیج به درجه ای از رشد و کمال رسیده که در هر جای دنیا متدینین بخواهند با اتخاذ یک راه و روش موفق علیه ظلم و ستم قیام کنند نسخه بسیج را پیاده می کنند. این واقعیت را هم اکنون در کشورهای مختلف اسلامی و تحت ستم می بینیم.
وی همچنین وجود باور به ارزشهای انقلاب اسلامی را در بدنه بسیج مهم ارزیابی و بیان کرد: در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز می بینیم در جنگ بدر 313 نفر از لشکریان بدون تجهیزات اسلام توانستند بر هزار و 500 نفر از کفار غالب شوند زیرا به خدا، پیامبر(ص)، قرآن و دین مبین اسلام ایمان و باور داشتند. در همان زمان هم نزدیکترین یاران پیامبر(ص) مثل زبیر که خواستار مقام و قدرت بود تغییر باور دادند و بعدها در مقابل امیرالمومنین(ع) در جنگ جمل ایستادند.
آیت الله علم الهدی افزود: در انقلاب اسلامی نیز این اتفاق افتاده و بیش از اینکه ریزش در عوام داشته باشیم ریزش در خواص داریم. امروز این گروه که برخی از آنها مجاهدتهای فراوانی هم در دوران جنگ و انقلاب داشته اند به دلیل تغییر باور نه تنها کنار کشیده اند بلکه آنطرف میز ایستاده اند و علیه ولایت هستند.
وی در ادامه خطاب به فرماندهان بسیج خراسان رضوی گفت: آنچه امروزه بیش از هر زمانی برای تداوم راه انقلاب اسلامی و حفظ ارزشهای آن ضرورت دارد تربیت نیروهایی با ایمان و باورمند نسبت به این ارزشها است که البته این موضوع نافی اهمیت تشکیلات و سازماندهی نیروهای بسیجی نیست.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: آنچه اکنون ضرورت وجود و بازسازی آن احساس می شود محتواسازی در ظرفیت عظیم بسیج است. آیا واقعا همه کسانی که به عضویت این نیروی مردمی در می آیند به اهداف و ارزشهای آن باور دارند یا می خواهند از برند بسیجی برای اهداف خاص استفاده کنند.
وی ادامه داد: وظیفه بسیج اصناف، اقشار و کارخانجات با وجود این همه مظلمه اقتصادی که در بازار وجود دارد چیست؟ آیا غیر از این است که نیازمند محتوا هستند؟ الان مشکل محتوا داریم، بسیجی که بدنه اش در دست شماست تشکیلاتش خیلی عالی است اما مهم اینست که عوامل و افرادی که اعضای بسیج را تشکیل می دهند چقدر نسبت به اصول انقلاب باورمند هستند؟
آیت الله علم الهدی گفت: باید برای آدمسازی و محتواسازی در بسیج تلاش شود تا بتوانیم افرادی تربیت کنیم که همانند رزمندگان دوران دفاع مقدس از جان خود در راه ارزشهای اسلام و انقلاب بگذرند و بتوانند راه انقلاب را تا آخر ادامه دهند. تحت هیچ شرایطی نباید از محتواسازی در نهاد قدرتمند و حساسی مثل بسیج غافل شد.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: 40 ناحیه مقاومت، 500 حوزه مقاومت محلاتی و قشری و 12 هزار پایگاه مقاومت بسیج و دانش آموزی در سطح این استان فعالیت دارند.
سردار یعقوبعلی نظری افزود: نیروی مقاومت بسیج خراسان رضوی با بصیرت و اشراف کامل به موقعیتهای مختلف جامعه در هر برهه ای برای انجام وظیفه آماده خدمت است.
6070/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.