آیت الله سید محمدشاهچراغی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 15 خرداد نقطه عطفی در مبارزه مردم آزادی خواه ایران براب نابودی رژیم پهلوی بود.
وی اظهارداشت: در این روز ماندگار مردم در تهران و قم به فراخوان امام خمینی(ره) بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی لبیک گفتند و با راهپیمایی پرشور پوزه نظام شاهنشاهی را به خاک مالیدند.
آیت الله شاهچراغی ادامه داد: ریشه انقلاب اسلامی را باید در 15خرداد 1342 جستجو کرد و در این روز ماندگار آحاد جامعه برای انتشار جنایت های محمدرضا شاه پهلوی به خیابان آمدند.
وی تصریح کرد: امام خمینی تنها در دهه پنجاه شمسی به عنوان رهبر انقلاب اسلامی مطرح نشد بلکه از سال 42 با ایراد سخنرانی های مقتدرانه بر دلهای آحاد جامعه قرار گرفت.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: اندیشه ناب امام خمینی تلنگری برای تغییر رژیم پهلوی بود و مردم در سال 42 بعد از تبعید ایشان به نجف اشرف به خوبی از آرمان های امام راحل دفاع کردند.
آیت الله شاهچراغی گفت: پانزده خرداد 1342 مردم را نسبت به آرمان های انقلابی و اهداف والایشان برای در دست گرفتن سرنوشت کشورشان آگاه کرد.
وی تصریح کرد: ریشه انقلاب اسلامی را باید در مبارزات جانانه و عالمانه مردم با رهبری امام راحل در سال 42 جستجو کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: نصایح امام خمینی مختص به زمان خاصی نیست و دوره های زمانی مختلف می توان این اندیشه ناب را برای پایداری نظام جمهوری اسلامی بهره گرفت.
قیام پانزده خرداد 1342 در پی بازداشت امام خمینی در انتقاد به لایحهٔ انجمن‌های ایالتی و ولایتی و انقلاب سفید منجر به تظاهرات در تهران و قم علیه دولت اسدالله علم شد.
روح‌الله مصطفوی ملقب به امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در 14 خرداد سال 1368 دار فانی را وداع گفت.
علاوه بر برگزاری آئین های مختلف سوگواری، مداحی و سخنرانی به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره) و قیام 15 خرداد در جای جای استان سمنان، بیش از سه هزار نفر از استان به مرقد مطهر امام راحل اعزام می شوند.
7339/6026/
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.