علی آراسته روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان برای اجرای طرح توزیع یک وعده غذای گرم بین کودکان روستا مهدهای مناطق روستایی و حاشیه ای شهرستان گناباد هزینه می شود.
وی ادامه داد: روزانه یک وعده غذای گرم بین 500 نفر از کودکان 13 روستامهد این مناطق توزیع و اداره بهزیستی گناباد روزانه برای هر کودک بطور متوسط 22 هزار ریال و در مجموع 11 میلیون ریال هزینه می کند.
رئیس اداره بهزیستی گناباد سوءتغذیه کودکان را در مناطق روستایی دغدغه ای جدی توصیف و بیان کرد: افزایش مشکلات ناشی از تداوم پدیده خشکسالی امنیت غذایی کودکان را در مناطق روستایی این شهرستان با مخاطرات جدی مواجه کرده است.
وی گفت: سوءتغذیه و نرسیدن ویتامینها و پروتئینهای لازم به بدن به تدریج کودکان را در معرض معلولیت قرار می دهد و موجب کندی در پیشرفت تحصیلی آنان می شود لذا اداره بهزیستی گناباد در کنار مسائل آموزشی، با هدف بهبود تغذیه کودکان توزیع یک وعده غذای گرم را در طول سال تحصیلی در روستامهدهای این شهرستان در دستور کار خود قرار داده است.
پنج هزار و 500 مددجو زیرپوشش خدمات بهزیستی گناباد قرار دارند و 10 مرکز خیریه برای جلب مشارکتهای مردمی تحت نظارت این اداره فعالیت می کنند.
مرکز شهرستان 88 هزار نفری گناباد در فاصله 278 کیلومتری جنوب مشهد واقع است. این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و کاخک، سه شهر شامل گناباد، بیدخت و کاخک و همچنین 106 روستا است. 34 هزار نفر از جمعیت گناباد ساکن روستاها هستند. این شهرستان 17 هزار و 500 دانش آموز دارد.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.