عزیز سهندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف مقابله با سوء تغذیه کودکان زیر 6 سال اجرا می شود و از ابتدای سال جاری، ماهانه 2 هزار کودک از خدمات طرح تغذیه کودکان این نهاد حمایتی بهره مند شده اند.
وی ادامه داد: سبد غذایی ارائه شده به کودکان آذربایجان غربی در این طرح شامل پروتئین، حبوبات، مواد قندی و سبزیجات است.
وی اضافه کرد: ارزش هر سبد غذایی در مناطق محروم 920 هزار ریال و در مناطق غیر محروم 800 هزار ریال است.
وی افزود: طرح تغذیه کودکان زیر 6 سال در بین کودکان 6 ماهه تا 6 ساله اجرا می شود که 70 درصد این کودکان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) نیستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی بیان کرد: 17 سال است که به صورت مستمر و ماهیانه بین 2 هزار کودک آذربایجان غربی سبد غذایی توزیع می شود.
به گزارش ایرنا، سوء تغذیه به رژیم نادرست غذایی و دریافت نامناسب کالری گفته می شود که به سه شکل اضافه وزن و چاقی مفرط، کم وزنی و لاغری و کمبود ویتامین ها و مواد معدنی و ریزمغذی ها بدون علامت ظاهری نمود دارد.
سوءتغذیه، سلامت نسل های بعد و آینده جامعه را تهدید می کند و کودکانِ در حال رشد، سالمندان و زنان باردار و شیرده، سه گروه آسیب پذیر نسبت به تغذیه ناکافی، ناسالم و سوء تغذیه هستند که از این دسته، کودکان، به ویژه کودکان زیر 6 سال به دلیل سرعت بالای رشد، از بقیه آسیب پذیرتر بوده و نیازمند توجه و رسیدگی هستند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.