به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این نهاد در استان یزد محمدحسین جمال پور افزود: یکهزار و 546 کودک کمتر از پنج سال مبتلا به سوء تغذیه از برنامه حمایتی این نهاد استفاده می‌کنند.
وی اضافه کرد: سرانه در نظر گرفته‌شده برای تهیه سبد غذایی کودکان تحت حمایت و بهبود شاخص‌های سلامت و وضعیت تغذیه آنان ماهیانه 920 هزار ریال است.
جمال پور با اشاره به اینکه سال گذشته 169 کودک بهبود یافته از برنامه حمایتی کمیته امداد استان یزد خارج شدند گفت: کودکان بر اساس پایش رشد و اندازه‌گیری وزن پس از یک دوره 6 ‌ماهه دریافت سبد غذایی، درصورتیکه شاخص‌های بهبودی در آن‌ها حاصل شد از برنامه تغذیه خارج‌شده و کودکان نیازمند دیگر جایگزین می‌شوند.
وی ادامه داد: کودکان مبتلابه سوءتغذیه در صورت عدم بهبودی برای بررسی بیشتر به پزشک مرکز بهداشتی درمانی معرفی ‌شده و برای دومین دوره 6‌ماهه برای دریافت سبد غذایی به کمیته امداد معرفی می‌شوند.
وی اظهار داشت: کودکان مبتلا به کم ‌وزنی شدید و اختلال رشد توسط پزشکان مراکز بهداشتی شناسایی و برای دریافت خدمات به کمیته امداد معرفی می‌شوند.
جمال پور با بیان اینکه سوءتغذیه یکی از مشکلات تغذیه‌ای شایع در کودکان کمتر از پنج سال است افزود: اختلال در رشد و تکامل مغزی و جسمی، افزایش هزینه‌های درمانی و مراقبت‌های پزشکی و افت تحصیلی از پیامدهای نامطلوب سوءتغذیه کودکان است که اثرات نامطلوبی بر جامعه وارد می‌کند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد یادآور شد: سال گذشته هفت میلیارد و 652 میلیون تومان برای ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، تغذیه کودکان کمتر از پنج سال و بیمه‌های تأمین اجتماعی مددجویان تحت حمایت استان یزد و نیازمندان موردی هزینه شد.
وی گفت: یک میلیارد و 206 میلیون تومان از این مبلغ به تغذیه هزار و 552 کودک کمتر از پنج سال مبتلابه سوءتغذیه اختصاص یافت.
38 هزار نفر از خدمات کمیته امداد امام (ره) استان یزد بهره مند هستند.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.