دکتر وحید سینایی روز یکشنبه در مراسم رونمایی از پوستر دومین همایش ملی 'دولت پژوهی' در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: همه دولت ها دچار بحرانها و چالشهایی هستند و نظام جمهوری اسلامی هم دچار بحرانها و چالشهایی است که شناخت ریشه ای این بحرانها و چالشها برای مقابله با مشکلات بسیار ضروری است.
وی اظهار داشت: در این زمینه نقش و جایگاه نخبگان دانشگاهها بسیار برجسته و شاخص است و در طول تاریخ نمونه ای سراغ نداریم که یک دولت بدون برخورداری از کمک نخبگان جامعه در ارکان حاکمیتی به توسعه و پیشرفت دست یافته باشد.
وی گفت: هدف از همایش ملی مزبور که روزهای هفتم و هشتم اسفند ماه امسال برگزار می شود، شناخت چالش ها و آسیب شناسی ریشه ای و کارشناسی دولت و حاکمیت جمهوری اسلامی با مشارکت نخبگان دانشگاهی است.
سینایی افزود: این همایش در محورهای مبانی نظری و اندیشه های دولت جمهوری اسلامی، مذهب، سیاست و دولت جمهوری اسلامی، بنیانها و مسایل حقوقی دولت در جمهوری اسلامی، سیاستگذاریهای عمومی و دولت جمهوری اسلامی برگزار می شود.
وی سیاست و روابط خارجی دولت جمهوری اسلامی، جامعه شناسی سیاسی و دولت جمهوری اسلامی، اقتصاد سیاسی و دولت در جمهوری اسلامی و آینده پژوهی دولت جمهوری اسلامی را از دیگر محورهای این همایش برشمرد.
وی اظهار داشت: امیدواریم با کالبد شکافی چالش های پیش روی نظام و معرفی راهکارهای مقابله با آنها با کمک نخبگان و دانشگاهیان به راهکارهای مناسب دست یافته و آنها را در اختیار مسئولین کشور قرار دهیم.
6070 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.