موضوع گسترش دایره اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم از فرآیند امور به عنوان یک اصل اساسی مورد تاکید رییس جمهوری و دیگر مدیران در بخش های مختلف نظام بوده است.
رسانه ها به عنوان ابزار قدرتمند برای تحقق این اصل مهم در مقاطع مختلف نشان داده اند برای انجام وظیفه حرفه ای خود، یعنی اطلاع رسانی همواره آماده و تشنه دریافت اطلاعات درست و به موقع از سوی مسئولان هستند و در این مسیر حتی جان خود را نیز تقدیم می کنند.
فرآیند ارتباط مسئول و رسانه می تواند ضمن آگاهی بخشی صحیح به مردم، آنها را با عملکردها و سختی ها و موانع موجود بر سر فعالیت های اجرایی آشنا سازد و در حقیقت معجزه اطلاع رسانی را تکمیل کند که این فرآیند گاه به دلایلی با خلل مواجه می شود.
ایجاد خلل در عرصه اطلاع رسانی درست و به موقع به ویژه در مواردی که مرتبط با مصالح عمومی و منافع ملی است، گاهی آثار بسیار زیانبخشی به همراه دارد و باعث می شود و برای کشور ما که در مصاف با جبهه استکبار و دشمنان قسم خورده ای است که با حق و حقیقت بیگانه هستند، اثر آن مضاعف نیز باشد.
ارتباط مستمر مسئولان و رسانه ها و تولید محتوای فاخر از دستاوردهای و عملکردها که در مجموع نشانه موفقیت و قوت نظام جمهوری اسلامی است، می تواند ضمن ایجاد امید و اعتماد در بین مردم، جایگاه ایران اسلامی را در منطقه و جهان ارتقاء بخشد.
امروز رسانه های جمهوری اسلامی باید در طراز جهانی فعالیت کرده و در مصاف با رسانه های جبهه استکبار، ارتجاع، نفاق و تکفیر که در مقابل حرف حق مردم ایران همصدا شده اند، سدی مستحکم ایجاد کنند.
چاره ای نداریم جز اینکه شناخت درست از شرایطی که سپری می کنیم داشته باشیم زیرا دشمنانی داریم که در خلاء اطلاع رسانی ما فضای مسموم ایجاد می کنند تا به اهداف خود برای ایجاد بی ثباتی در کشور بپردازند، باید در این فضا دایره آگاهی بخشی به مردم را هر چه گسترده تر کنیم.
استانی نظیر البرز نیز با توجه به ظرفیت های بالایی که داشته و نادیده گرفته شده و با کمبودهایی در زمینه های زیرساختی مواجه است، به این ارتباط بیش از سایر نقاط کشور نیاز دارد.
ارتباط مستمر مسئولان استان با رسانه ها نه تنها مخل فعالیت ها نیست، بلکه می تواند مکملی برای توسعه و پیشرفت بیشتر استان باشد و هر جا که رسانه ها مجال یافته اند، نقش خود را ایفا کنند منافع بسیاری نصیب مردم شده و در آینده نیز چنین خواهد شد.
1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.