دکتر علیرضا رمزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال تاکنون حدود 9 هزار نفر تبعه افغانستان در خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و دفترچه بیمه سلامت دریافت کرده اند.
وی بیان کرد: تعداد بیمه شدگان سلامت افغانستانی در سال 95 افزون بر 23 هزار نفر بود که طی سال گذشته به بیش از 9 هزار نفر رسید. مهاجران خارجی که مشمول لیست آسیب پذیر نیستند به دلیل حق بیمه پرداختی تمایلی به قرار گرفتن زیر پوشش بیمه سلامت ندارند.
او ادامه داد: پوشش بیمه ای اتباع خارجی در قالب قرارداد چهارجانبه بین اداره کل اتباع وزارت کشور، سازمان بیمه سلامت، وزارت بهداشت و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از سال 1394 در حال اجرا است.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی افزود: اتباع افغانستان زیر پوشش بیمه سلامت در این استان در سه گروه اقشار آسیب پذیر، غیرآسیب پذیر و بیماران خاص قرار دارند. گروه آسیب پذیر و بیماران خاص به صورت رایگان بیمه می شوند و گروه غیر آسیب پذیر باید مبلغ حق بیمه خود را سالانه و با رعایت شرط خانوار پرداخت کنند.
وی گفت: خدمات به بیمه شدگان تبعه خارجی در بیمارستانهای دولتی دانشگاهی مشهد ارائه می شود و شامل خدمات سرپایی، بستری، دارویی و ویزیت در کلینیکها است. ارائه خدمات به بیماران دیالیزی به دلیل وجود محدودیتهای بخش دولتی در برخی از مراکز منتخب خصوصی نیز ارائه می شود.
320 هزار تبعه افغانستان هم اینک در خراسان رضوی زندگی می کنند.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.