محسن محبی روز چهارشنبه در مراسم نواختن زنگ پدافند غیر عامل در مشهد افزود: باید در این زمینه اختراعات جدید بررسی شده و فواید و مضرات آن سنجیده شود تا علم و دانش بیش از پیش وارد کار در این عرصه گردد.
وی اظهار داشت: در این مسیر آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه فرهنگ ساز باید مفاهیم مورد نیاز جامعه در این زمینه را به فرهنگ تبدیل کند.
وی گفت: در حوزه های تخصصی پدافند غیر عامل نیز باید هر درسی که به دانش آموزان ارائه می شود تهدیدات مرتبط با آن هم بیان و دانش آموزان به صورت همه جانبه نگر آموزش داده شوند.
محبی با بیان اینکه آموزش و پرورش خراسان رضوی یکی از استان های برتر در زمینه آموزش پدافند غیر عامل است، افزود: صحنه های رخ داده در کربلا در قیام حضرت امام حسین (ع) نوعی پدافند غیر عامل است.
وی اظهار داشت: دفاع یک امر جامع شامل دفاع عامل با استفاده از سلاح توسط نیرو های مسلح و دفاع بدون سلاح توسط همه مردم است بنابراین همه اقشار و بخش ها در تحقق پدافند غیر عامل نقش ایفا می کنند.
وی با بیان اینکه تهدیدات به 2 دسته طبیعی و غیر طبیعی تقسیم می شوند گفت: منشا تهدیدات طبیعی دست بشر نیست و پیگیری خسارات ناشی از آن برعهده مدیریت بحران است.
معاون فرهنگی سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: پیگیری اموری که برای پیشگیری از تهدیداتی که با دخالت انسان شکل می گیرد نیز سهم پدافند غیر عامل است.
وی همچنین به برخی نمونه های تاریخی پدافند غیر عامل در ملل و فرهنگ های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: پدافند غیر عامل پیش از وقوع حمله است و در واقع مصونیت ساز و شبیه به تزریق واکسن برای پیشگیری از بیماری است.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.