مسعود مهدیزاده مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صادرات این واحدها در زمینه صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع فلزی و قطعه سازی است که به کشورهای هدف صادراتی خراسان رضوی ارسال می شود.
وی ادامه داد: پیشتر صنایع کوچک خراسان رضوی کمتر قادر به انجام صادرات کالا بودند اما با راه اندازی شرکتهای مدیریت صادرات در 'مرکز خدمات و فناوری و کسب و کار شرکت شهرکهای صنعتی' آنها برای صادرات تقویت شدند.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: پارسال با موافقت اولیه سازمان توسعه تجارت پنج شرکت مدیریت صادرات در این مرکز راه اندازی شد تا مشاوران صنعتی در آن مستقر شده و مشاوره لازم را در خصوص مسائل فنی، اجرایی، سرمایه گذاری، فروش و بازاریابی به صاحبان واحدهای تولیدی ارائه دهند.
وی افزود: این شرکتها نقش مشاور و تسهیلگر صادرات را دارند و در صورت تحقق صادرات کالا از سوی هر یک از واحدهای صنعتی، آن کالا به نام همان واحد در کشورهای دیگر شناخته خواهد شد.
مهدیزاده مقدم اظهار داشت: از طریق مساعدت شرکتهای مدیریت صادرات، واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی پارسال 35 میلیون دلار کالا صادر کردند.
دو هزار و 424 کارخانه ها با اشتغال 74 هزار و 966 نفر در سطح شهرکها و نواحی صنعتی استان مستقرند که معادل 9.2 درصد اشتغال کل کشور و شمار40 درصدی صنایع را در خراسان رضوی دارند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.