محمدرضا حیدری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص اعلام معاونت حقوقی ریاست جمهوری مبنی بر اینکه قانون منع بکارگیری بازنشستگان مشمول شهرداران می شود و وضعیت شهردار مشهد، افزود: شورای شهر تابع قانون است و به قانون عمل خواهد کرد.
وی ادامه داد: در ارتباط با شهردار مشهد منتظر استفساریه در مجلس شورای اسلامی هستیم تا اینکه وضعیت تقی زاده خامسی در خصوص برعهده گرفتن مسئولیت در دولت تعیین تکلیف شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تا 20 آبان ماه فرصت باقیست و با توجه به زمانی که داریم منتظریم دقیقا وضعیت شهردار کنونی مشهد روشن شود. بر این اساس تاکنون روی هیچ گزینه ای در خصوص جایگزین کردن شهردار کنونی در شورای شهر مشهد بحث نشده است. پس از تعیین تکلیف وضعیت تقی زاده خامسی فرصت داریم در خصوص شهردار تصمیم گیری کنیم.
طبق اعلام اخیر معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری در خصوص شمول قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان به شهرداران، شهرداریها مشمول ممنوعیت موضوع قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مصوب 1395 بوده و نظر به اینکه در تبصره های ذیل ماده واحده قانون یاد شده و نیز اصلاحیه اخیر آن(1397) شهرداران به عنوان مقامات مستثنی از شمول قانون ذکر نشده‌اند بنابراین آنها نیز مشمول قانون بوده و مستثنی از حکم ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان و بازخریدان نیستند. همچنین در اصلاحیه قانون در مقام بیان عبارت 'و همترازان آنها' حذف شده است. بنابراین در مواردی چون مقامات همتراز مستثنی نشده‌اند، شهردار یک کلانشهر نیز مشمول حکم ممنوعیت موضوع قانون است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.