خلیل الله کاظمی روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از شش بوستان شهری در مشهد افزود: سرانه فضای سبز این کلانشهر سه و نیم میلیون نفری نیز تا پایان امسال به 16 مترمربع افزایش خواهد یافت.
وی به برنامه ریزی ویژه برای آبیاری فضای سبز اشاره و بیان کرد: کل مصرف سالانه آب برای فضای سبز مشهد 23 میلیون مترمکعب است که 12 میلیون مترمکعب آن از طریق تصفیه خانه های محلی تامین می شود و برای نخستین بار در کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخت تصفیه خانه های محلی در دستور کار قرار گرفت.
معاون شهردار مشهد ادامه داد: همچنین پارسال قراردادی به منظور کاشت گونه های کم مصرف در سطح شهر مشهد منعقد شد و استفاده از چمن کم آب مصرف نیز در دستور قرار گرفت.
وی گفت: 800 میلیون ریال اعتبار نیز امسال برای استحصال آب باران در مشهد هزینه شده است. پروژه جداسازی آب خام از آب شرب در این شهر نیز بالغ بر 60 درصد پیشرفت اجرا دارند و تا کنون هزار و 600 میلیارد ریال به این منظور هزینه شده است.
کاظمی افزود: امروز نیز شش بوستان شهری در مجموع به مساحت 10 هکتار و هزینه 100 میلیارد ریال در مناطق هفت، 10 و 11 کلانشهر مشهد بهره برداری شد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: سرعت کار و تمرکز بر نیازهای نسل جدید، خواست مردم و نیز تکریم شهروندان همواره در این دوره از مدیریت شهری مدنظر بوده چون سعی می شود موارد مورد نارضایتی مردم کمتر شود.
حمیدرضا موحدی زاده افزود: کاهش نارضایتی مردم افزایش مشارکت آنها را در اداره شهر در پی دارد و شهرداران مناطق نیز باید در این خصوص اهتمام داشته باشند.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: ایجاد و توسعه بوستانها منجر به افزایش نشاط در جامعه می شود.
احسان اصولی افزود: توسعه بوستانها آثار اجتماعی و فرهنگی خوبی به دنبال دارد و با این نگاه سیاستگذاریهای لازم صورت گرفته است. امیدواریم شهری داشته باشیم که از لحاظ سرانه نشاط و افزایش امید به زندگی، در کشور سرآمد باشد.
وی گفت: عده ای نیز که با نقد غیرمنصفانه در مسیر قهقرایی قرار گرفته اند بدانند مدیریت شهری و شورای شهر مشهد در راه توسعه این کلانشهر و افزایش رضایت مردم از هیچ اقدامی دریغ نمی کنند و اینگونه نقدها تاثیری در روند کاری نخواهد داشت.
کل مساحت سبز شهر مشهد که تملک شهرداری قرار دارد چهار هزار و 851 هکتار و سرانه فضای سبز هر شهروند مشهدی 15.96 مترمربع است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.