استاندار خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگاران گفت: منطقه شرق مشهد نیازمند توجه بیشتر در حوزه خدمات درمانی است و دولت تدبیر و امید در این مسیر حرکت خوبی را شروع کرده که بهره برداری از کلینیک تخصصی و فوق تخصصی شهید هاشمی نژاد در همین راستا است.
علیرضا رشیدیان افزود: در کنار این کلینیک، ساخت بیمارستان جدید شهید هاشمی نژاد نیز افزون بر 50 درصد پیشرفت دارد و امیدواریم مراحل تکمیل و تجهیز امکانات آن هرچه سریعتر به پایان برسد.

* کمبود شیر خشک نداریم
استاندار خراسان رضوی در خصوص مسائل مربوط به دارو و شیر خشک نیز گفت: برای یک سال آینده قراردادهای مربوط به تولید و تامین شیر خشک با کارخانه های تولیدی به امضا رسیده و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد. همچنین برای تامین داروهای مورد نیاز و مواد اولیه تولید دارو نیز هماهنگیهای لازم انجام شده و برای تامین دارو هیچگونه نگرانی نیست.

* بهره برداری سال 98
دکتر محمدرضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم به خبرنگاران گفت: ساختمان بیمارستان قدیمی شهید هاشمی نژاد در شان مردم منطقه نبود. به همین منظور بیمارستان جدید 320 تختخوابی با زیربنای 34 هزار متر مربع در حال ساخت است که بیش از 50 درصد پیشرفت اجرا دارد نیمه نخست سال 1398 به بهره برداری می رسد.

* هزینه 220 میلیارد ریالی کلینیک
مدیر فنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در خصوص کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان شهید هاشمی نژاد به خبرنگار ایرنا گفت: این ساختمان در پنج طبقه با چهار هزار و 500 متر مربع زیربنا و 45 مطب مختلف به بهره برداری رسید.
علی رحیمی افزود: 110 میلیارد ریال برای ساخت کلینیک و 100 میلیارد ریال هم برای تجهیزات کلینیک تخصصی و فوق تخصصی شهید هاشمی نژاد هزینه شده است.
بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد واقع در منطقه طلاب در شمال شرق مشهد توسط مرحوم 'حاج محمدمهدی ابراهیمی دریانی' در سال 1336 تاسیس و وقف شد. این بیمارستان سال 1364 به نام شهید هاشمی نژاد تغییر نام یافت. از آن زمان این مرکز به عنوان مرکز کشوری درمان بیماریهای کلیوی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشغول خدمت رسانی به جامعه است. این بیمارستان نخستین و بزرگترین مرکز همودیالیز و پیوند کلیه در کشور به شکل مستمر بوده و بیش از 30 سال است که به تربیت ارولوژیست و نفرولوژیست اشتغال دارد.
بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد دارای 320 تختخواب و بخشهای مختلف تخصصی می باشد. عملیات توسعه و گسترش این بیمارستان به دلیل کمبود تختهای بیمارستانی و فرسودگی بنا از سالهای گذشته در حال اجراست.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.