به گزارش ایرنا دکتر علی حق بین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان همچنین گفت: به مناسب هفته دولت هشت پروژه بهداشتی و درمانی با اعتبار چهار میلیارد در این استان به بهره برداری رسید.
وی در ادامه به شرایط کنونی کشور در خصوص جنگ اقتصادی و تحریم ها اشاره کرد و گفت: با توجه به پیش بینی کمبود دارو به تمامی بیمارستان ها و داروخانه ها دستور دپوی دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز به مدت 6 ماه داده شده است.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات این استان نبود انبار استاندارد برای نگهداری داروها است افزود: هم اکنون این مهم در دستور کار قرار گرفته است.
حق بین افزود: هم اکنون تمامی بیمارستان ها و داروخانه های استان دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز استان را برای مدت در نظر گرفته شده خریداری و نگهداری می کنند که در بحث دارو مشکل و کمبودی نخواهیم داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بدون احتساب اسفراین در خراسان شمالی 11 بیمارستان و 57 دارو خانه خصوصی وجود دارد که برای دپوی دارو ها از طریق انجمن مربوطه وارد عمل شدیم.
حق بین در بخش دیگری از سخنانش به انبارهای کشف شده دارو توسط تعزیرات حکومتی اشاره ای کرد و گفت: با توجه به بررسی های این دانشگاه و میزان دارو و تجهیزات دپو شده به اندازه دستور العمل ها بوده است.
وی افزود: با توجه به پیام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تهیه دارو و تجهیزات پزشکی داروخانه اقدام به خرید کرده اند اما با توجه به نبود انبارهای مناسب در انبارهایی که حداقل شرایط را دارند نگهداری شده اند، با توجه به آزمایش ها تاکنون موارد مشکوکی نیز صورت نگرفته است.
وی اظهار داشت: 12 هزار سرم نیز دستور پلمپ داده شده است تا پس از نمونه گیری در صورت نبود مشکل در بازار عرضه شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه در مواقع بحران نباید احساسی تصمیم بگیریم گفت: در خصوص 90 نفر مسمومیت اهالی روستای صندل آباد بجنورد نیز گفت: متاسفانه برای از دستگاه ها در این خصوص زود خبررسانی کردند که این امر می تواند در جامعه تنش ایجاد کند.
حق بین اظهار داشت: تمامی عوامل بیماری زا در این منطقه موردآزمایش، بررسی و تحقیق قرار گرفته است که تاکنون به موردی مشکوک نشده ایم اما این بیماری کنترل شده است.
وی با بیان اینکه آب شرب این منطقه مورد پایش قرار گرفته است افزود: اما خبر رسانی در این خصوص باعث تنش اجتماعی در منطقه شده بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه در اپیدمی برای مردم مشکل ایجاد نکنیم افزود: باید از دستگاه های مسئول و مربوط موضوع را پیگیری و عجله برای خبر رسانی نداشته باشیم چرا که بری از موضوعات نیاز به تحقیق و پژوهش دارند که این امر زمانبر است.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون 140 پزشک عمومی، 200 پزشک متخصص و فوق تخصص در مراکز درمانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی فعالیت می کنند. همچنین 318 پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشک، دارو ساز و آزمایشگاه به صورت آزاد نیز در این استان فعالیت دارند.
پیش از دولت یازدهم 750 تخت دانشگاهی در مراکز درمانی این استان وجود داشت که در مدت چهار سال 650 تخت بیمارستانی ساخته و به بهره برداری رسیده است.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.