دکتر جواد آقازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها در روزهای مختلف دهه مبارک فجر در شهرستان های ارومیه، نقده، خوی، پیرانشهر، چایپاره، بوکان و پلدشت به بهره برداری رسیده است.
وی اضافه کرد: بخش آی سی یو بیمارستان فاطمه الزهرا (س)، کلینیک تخصصی، رادیولوژی دیجیتال و سی تی اسکن بیمارستان امام خمینی (ره) و مرکز خدمات جامع سلامت روستای میرآباد نقده پنج طرح افتتاحی در این شهرستان بود که در مجموع برای اجرای آنها بیش از 53 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اظهار کرد: در شهرستان خوی نیز 2 طرح مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی دیزج دیز و مرکز فوریت های پزشکی شهرک ولیعصر با حدود 30 میلیارد ریال هزنیه در دهه فجر امسال به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: در دهه فجر امسال بخش ویژه آی سی یو بیمارستان طالقانی ارومیه نیز کار خود را آغاز کرد که در این بخش 9 تخت ویژه به بیماران اعزامی خدمات ارائه می کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: این بخش با رعایت استانداردهای لازم، تاسیسات الکتریکو مکانیکی، یکسان سازی سقف، اتاق ایزوله با حمام و توالت فرنگی، اتاق دارو، انبارهای مورد نیاز و اتاق پزشک مقیم راه اندازی و برای تجهیز آن هفت میلیارد ریال هزینه شده است.
آقازاده گفت: کلینیک تخصصی بیمارستان امام خمینی (ره) پیرانشهر از جمله بزرگترین طرح های افتتاحی دهه فجر امسال بود که در سه طبقه با یکهزار و 327 متر مربع مساحت و 31 میلیارد ریال هزینه احداث شده است.
وی افزود: مرکز خدمات جامع سلامت روستای قره کندی و پایگاه سلامت شهری فرهنگیان چایپاره، مرکز خدمات جامع سلامت روستای رحیم خان بوکان و مرکز فوریت های پزشکی شهری پلدشت از دیگر طرح های افتتاحی استان در دهه فجر محسوب می شود.
وی اضافه کرد: طرح های قابل توجه بسیاری در استان شامل طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه، آزمایشگاه رفرانس در مرکز استان، کلینیک تخصصی تدبیر ارومیه و بیمارستان تخصصی زنان در این شهر در دست ساخت است که با راه انداری آنها تحول عظیمی در حوزه سلامت استان ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به حوزه سلامت ایجاد شد و در حدود چهار سال و نیم گذشته دهها میلیارد ریال طرح در این بخش در استان به بهره برداری رسیده است.
8137/3072
** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.