محمود حقدوست روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پارسال ظرف مدت شش ماه سه هزار و 400 جهادگر به مناطق مختلف خراسان رضوی و امسال در مدت سه ماه حدود چهار هزار نفر دانشجوی جهادگر بسیجی اعزام شدند.
وی ادامه داد: از این تعداد دو هزار و 72 نفر برادر و هزار 849 نفر از خواهران بودند. دانشجویان جهادگر در قالب 87 گروه در 15 شهرستان و 118 نقطه استان خراسان رضوی فعالیتهای جهادی انجام دادند.
معاون جهاد سازندگی بسیج دانشجویی خراسان رضوی بیشترین فعالیت دانشجویان را در قالب پروژه های عمرانی ذکر و بیان کرد: در این مدت 50 طرح شامل ساخت و مرمت خانه های افراد کم بضاعت، خانه عالم و لایروبی قنات صورت گرفت. همچنین در عرصه بهداشت و درمان 41 روستا را زیرپوشش قرار دادند و 20 هزار نفر از خدماتی همچون دندانپزشکی، غربالگری، بینایی سنجی و مامایی بهره بردند.
وی گفت: در عرصه اقتصادی نیز 80 برنامه شامل کلاسهای ترویجی، آموزشیف ارائه مشاوره در امور کشاورزی، دامداری و راه اندازی کارگاههای کوچک از جمله خیاطی برگزار شد. انجام فعالیتهای فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه های جهادگران بسیجی در مناطقی است که حضور داشته اند.

* فعالیتهای جهادی با هماهنگی مسئولان است
رئیس بسیج دانشجویی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: فعالیتهای اردوهای جهادی با هزینه بسیار ناچیز انجام می شود و همه آنها با هماهنگی مسئولان و دستگاههای اجرایی صورت می گیرد.
هادی باادب افزود: حدود 40 درصد فعالیتهای جهادی به صورت مستمر و ثابت در مناطق هدف انجام می شود چنانکه در بخش رضویه شهرستان مشهد و حاشیه این شهر به مدت دو سال هر هفته جهادگران حضور دارند.
وی اظهار داشت: پیش از این فعالیتهای دانشجویان بسیجی به صورت موردی انجام می شد اما اکنون 100 گروه جهادی سازماندهی شده اند که به صورت تخصصی و علمی برای کاهش ناهنجاریها و معضلات اجتماعی اقدام می کنند. معتقدیم دانشجویان نباید اسیر عافیت طلبی و احزاب شوند بلکه باید پیشگام حل معضلات اجتماعی باشند.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.