به گزارش ایرنا حجت الاسلام مصیب خزاعی روز سه شنبه در اجلاسیه شهدای اهل سنت خراسان جنوبی به میزبانی شهرستان درمیان اظهار داشت: امکاناتی که امروز در روستاها مستقر شده همه به برکت جمهوری اسلامی ایران است.
وی با اشاره به خدمات مردم شیعه و سنی در مبارزه با اشرار و ایجاد امنیت گفت: از این منطقه حتی نیروی مبارز به مرز غرب کشور اعزام شده که شهید هم آنجا داده ایم.
وی بر ضرورت پایداری این اتحاد و انسجام تاکید کرد و افزود: دشمنان خواب هایی برای ایجاد اختلاف دیده اند ولی باید بدانند ما مسلمان و پیرو قرآن هستیم بنابراین شیعه و سنتی در کشور جمهوری اسلامی ایران آزادانه با هم زندگی می کنند.
امام جمعه درمیان اظهار داشت: امروز در این منطقه روستاهایی وجود دارد که شیعه و سنی، عرب و فارس در کنار هم زندگی می کنند و حتی یک مورد اختلاف هم بین آنها ایجاد نشده است.
وی با بیان اینکه وحدت مردم در این منطقه امنیت را به دنبال داشته است تصریح کرد: قوه مجریه و ادارات مسئول در سایه این امنیت باید خدمت رسانی به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.
خزاعی گفت: روستاهایی در منطقه درمیان وجود دارد که از ابتدای امسال حدود 10 خانوار از آن کوچ کرده اند که یک آسیب محسوب شده و باید برای رفع آن برنامه ریزی کرد.
وی اظهار داشت: اگر خانواده ای از یک روستای مرزی کوچ کند باید چند نیروی نظامی برای تأمین امنیت منطقه آنجا مستقر شود.
امام جمعه درمیان با اشاره به ضرورت رعایت عدالت از جنبه های مختلف بین شیعه و سنی یادآور شد: از هر اقدامی که موجب ماندگاری مردم در روستاهای مرزی می شود نباید غفلت کنیم.
فرماندار درمیان نیز با اشاره به ناامنی های گذشته در این منطقه گفت: امنیت از خون شهدا نهادینه شده است.
محمد بشیری زاده بر تکریم مردم و خانواده شهیدان تاکید کرد و افزود: اگر از خودگذشتگی شهدا نمی بود مسئولان هم الان در اینجا مسئولیتی نداشتند.
وی بیان کرد: دولت خدمات خوبی در این شهرستان انجام داده و امسال 95 درصد روستاها گازرسانی و آبرسانی می شود.
اجلاسیه شهدای اهل سنت در راستای برگزاری کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی به میزبانی شهر اسدیه برگزار و در این اجلاسیه از خانواده های شهدای اهل سنت تجلیل شد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.