به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس این شهر، افزود: قوانین بانک ها با هدف حمایت از تولید و صنایع داخلی باید مورد بازبینی و کارشناسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: گام نخست موفقیت در برنامه های اقتصادی به روز رسانی سیستم بانکی است و در این راه باید از نظرات کارشناسان و صاحبنظران حوزه اقتصادی بهره جست.
امام جمعه اراک بانک ها را عاملی برای خدمت رسانی به مردم و تاثیرگذاری در برنامه های اقتصادی کشور دانست و گفت: همه ظرفیت های بانک ها در شرایط کنونی باید در مسیر اشتغالزایی و توسعه اقتصادی کشور به کار گرفته شود.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به دهم آذرماه سالروز شهادت سید حسن مدرس و روز مجلس نیز گفت: نمایندگان مجلس باید از شهید مدرس الگوگیری کرده و در انجام وظایف ذاتی خود ثابت قدم باشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآوری کرد: عمل به وظیفه از سوی یک مسلمان آگاه به زمان و آشنا به سیاست، دلسوزی برای مردم به خصوص اقشار ضعیف جامعه همراه با اقتدار و خودباوری از سوی شهید مدرس سبب شده تا نام این عالم بزرگ جاودانه بماند.
وی با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید در فرآیند قانونگذاری اشتغالزایی و کارآفرینی را به مردم واگذار کنند، بیان کرد: اعتبارات دولتی محدود است و مجلس باید با تعامل و مشارکت لازم دولت را حمایت کند.
وی نظارت دقیق و کارشناسی بر مقوله واگذاری های اصل 44 را یکی دیگر از وظایف اصلی نمایندگان مردم در مجلس عنوان کرد و گفت: برخی از صنایع شهرستان اراک به دلیل واگذاری نامناسب با تنگناهای جدی مواجه هستند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود از کمک های مردمی به مناطق سیل زده در غرب کشور تقدیر کرد و گفت: ساخت تعدادی منزل مسکونی در روستاهای ثلاث باباجانی به استان مرکزی واگذار شده و انتظار می رود اقشار مختلف مردم، حامی مسئولان در این امر خطیر باشند.
وی در ادامه سخنان خود در خصوص هفتم آذر ماه و روز نیروی دریایی نیز گفت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در آب های مختلف ضمن حراست از مرزهای آبی کشور، حراست از کشتی های تجاری جمهوری اسلامی ایران را نیز برعهده دارد.
وی در ادامه سخنان خود در خصوص هفته وحدت نیز گفت: مسلمانان باید بدانند که اگر وحدت را در جوامع خود نهادینه کنند اختلاف نظرها خسارتی به اسلام و مسلمین وارد نمی کند و زمانی جامعه مسلمین شکننده می شود که در هویت و اتحاد مسلمانان شکاف ایجاد شود و در آن صورت دشمنان به راحتی به مواضع اسلام دسترسی پیدا می کنند.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: چنانچه وحدت و یکپارچگی در جوامع اسلامی شکل بگیرد، گفت و گوهای خصمانه جای خود را به مباحث علمی و منطق می دهد و دشمنی ها از میان می رود.
وی اضافه کرد: آل سعود همواره در راستای تضعیف وحدت گام برداشته و مسلمانان جهان باید در مقابل توطئه های سعودی ها نیز هوشیار و متحد باشند.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی اقامه می شود.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.