به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، اسداله درویش امیری در مراسم نواختن زنگ استکبار ستیزی همزمان با سراسر کشور در دبیرستان غدیر زنجان اظهار کرد: با توجه به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا که نشان داد در حالت روانی متعادلی قرار ندارد و از هیچ گونه پایبندی به قوانین و مقررات بین المللی برخوردار نیست، ضرورت برگزاری پر شور راهپیمایی مراسم ۱۳ آبان، بیش از پیش احساس می شود.
وی با بیان اینکه در تمامی پشت پرده اتفاقات رخ داده در منطقه، آمریکا قرار دارد، ادامه داد: یاوه‌گویی‌ها و صحبت‌های گستاخانۀ رئیس جمهور آمریکا بر علیه ملت ایران، به دلیل اتفاقی است که در موضوع برجام بین کشورهای ۱+۵ رخ داد؛ به گونه ای که این یاوه‌گویی‌ها تنها بر علیه ملت ایران نیست و همه کشورهای ۵+۱ نیز در مقابل این یاوه‌گویی‌ها، معترض هستند.
مقام عالی اجرایی استان، با اشاره به اینکه برگزاری مراسم ۱۳‌‌آبان امسال، پیام‌های متعددی به کشورهای جهان خواهد داشت، گفت: کشور ما کماکان به قوانین بین‌المللی، پایبند بوده و به دنبال رعایت حقوق بین‌المللی است و به همه دنیا اعلام می‌کنیم تا روزی که دولت آمریکا در این زمینه تخطی نکند، کشور به آنچه در برجام توافق شده، پایبند خواهد بود.
استاندار زنجان با بیان اینکه این روز تاریخی، یادآور سه رخداد مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است، گفت: تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۲ در پی اعتراض به تصویب کاپیتولاسیون، به شهادت رساندن ۵۶ نفر از دانش‌آموزان در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان در سال ۱۳۵۸، رخدادهای این روز مهم هستند که سبب شده‌ است روز ۱۳ آبان برای همیشه در تاریخ ملت ایران ماندگار شود.
درویش امیری، با بیان اینکه پیام روز ۱۳ آبان این است که ملت ایران در هر زمانی و با هر دولت و حکومتی که در پی استبداد و ظلم به کشور باشد، مبارزه می‌کنند، به اهمیت تاریخی روز ۱۳ آبان اشاره کرد و افزود: تبعید امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۲ به ترکیه که در پی اعتراض به کاپیتولاسیون رخ داد، پایه‌گذار یک نهضت طولانی ۱۵ ساله شد. همچنین کشتار ۵۶ نفر از دانش‌آموزان در سال ۱۳۵۷ نیز زمانی رخ داد که دانش‌آموزان در پی قیام دانشجویان بر علیه استبداد و استکبار، به آنها پیوستند تا مسیری که دانش‌آموزان در سال ۵۷ انتخاب کرده بودند، برای همیشه پابرجا بماند.
وی با اشاره به اینکه یکی از مراکز بسیار مهمی که به راهپیمایی‌ها و حرکت‌های انقلابی ملت ایران نقش اساسی ‌داد، دانشگاه بود، ابراز کرد: دانشگاه، مرکز مبارزه با ظلم، ستم و تعدی به حقوق ملت بود؛ به گونه ای که دانشگاه به رهبری امام (ره)، مدیریت استقلال‌خواهی ملت را بر عهده گرفت و دانش‌آموزان نیز در این واقعه با پیوستن به دانشجویان، اعلام کردند که در ادامه این حرکت انقلابی، در کنار هم خواهند بود.
استاندار زنجان با بیان اینکه ملت استقلال‌طلب و آزادی‌خواه و دانشجویان انقلابی، پر شور و مسلمان ایران در ۱۳ آبان ۵۸ به دنبال استرداد منافع و اموال خود، سفارت آمریکا در ایران که به لانۀ جاسوسی تبدیل شده بود را تسخیر کردند، گفت: اکنون پس از گذشت نزدیک به ۴۰ سال، متأسفانه هنوز هم این اموال، به یغما رفته و توسط دولت آمریکا، بلوکه شده است.
مقام عالی اجرایی استان در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، جهان را از دو قطبی بودن خارج کرد، گفت: دنیا به دو قطب شرق و غرب که در رأس شرقی‌ها، شوروی سابق و در رأس غربی‌ها، آمریکا قرار داشت، تقسیم شده بود که انقلاب اسلامی ایران، جهان را از این حالت دو قطبی، خارج کرد.
درویش ‌امیری با اشاره به چرایی نامگذاری این روز به‌ عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اظهار کرد: دولت و حکومت حاکم آن روز، تحت سیطرۀ آمریکا قرار داشت و شاه به دستور ایادی آمریکا، تصمیم گرفت با تبعید امام (ره)، مانع از حرکت خروشان و انقلابی ملت ایران شود و چون همه این وقایع به دستور آمریکا بود، لذا امروز را روز مبارزه با استکبار جهانی نامیده‌اند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 782589
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.