به گزارش ایرنا حسن رمضانی روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان جنوبی به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار افزود: برعکس گاهی یک جمله ممکن است خستگی کار را در تن مدیران باقی گذارد در این شرایط کار خبرگزاری ها از جمله ایرنا که منصفانه نقد می کند اهمیت زیادی دارد.
وی. بیان کرد: در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از 2 جهت حوزه خبر و اطلاع رسانی اهمیت دارد از طرفی این حوزه در بخش های مختلف توسط رسانه معرفی می شود و از طرفی ما نیز خود وظایف خود را در آیینه رسانه ها دیده و به رفع مشکلات می پردازیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار داشت: خبرگزاری و رسانه ها مانند آیینه ای هستند که هم مردم، ما را می بینند و هم ما خود را می بینیم، معرفی جاذبه های تاریخی، میراث فرهنگی و صنایع دستی پایه اصلی کار رسانه در حوزه کاری ما محسوب می شود.
وی عنوان کرد: برای معرفی میراث فرهنگی و صنایع دستی نیازمند همکاری و همراهی بیشتر رسانه ها هستیم صداقت و شفافیت از لوازم کار خبر و اطلاع رسانی است.
رمضانی تاکید کرد: اگر تصویر این آیینه کدر بوده و هیجانات سیاسی و سایر در آن مداخله کند ممکن است مردم خبر را مطالعه کنند اما دل به آن نمی دهند.
وی یادآور شد: خبرگزاری ایرنا به جهت دولتی بودن قاعدتا حرفه ای تر و سالم تر است طبیعتا در موضع دفاع از عملکرد دستگاه های رسمی نیز هست ضمن اینکه حق نقد نیز دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه جامعه به دست و زبان رسانه ها نگاه می کنند افزود: از این جهت آنچه یک خبرنگار به رشته تحریر آورد بسیار مهم است لذا ایمان و اعتماد جامعه به رسانه از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی ادامه داد: در همه شئون جامعه ممکن است صره یا ناصره، حرفه ای یا غیر حرفه ای بودن وجود داشته باشد در خبر نیز همینگونه است اما باید خبرنگاران به سمت اصول حرفه ای خبرنگاران پیش بروند.
رمضانی یادآور شد: خراسان جنوبی جوان ترین استان کشور است لذا نیاز به کار بیشتری در حوزه معرفی سرمایه های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری و سایر بخش ها دارد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه حفاظت از بناهای تاریخی نیازمند عزم ملی و فرهنگی است اظهار داشت: در کشور بیش از یک میلیون اثر تاریخی شناسایی شده که بیش از 30 هزار اثر ثبت ملی شده لذا حفاظت از بناهای تاریخی باید به عزم ملی و فرهنگی تبدیل شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: اگر سازمان میراث فرهنگی قرار باشد همه این آثار را تملک کند باید تمام بودجه دولت در اختیار این سازمان قرار گیرد لذا برخی آثار در اختیار نهادهای دیگری قرار دارد.
وی آثار تاریخی را متعلق به همگان دانست و بیان کرد: اگر آثار تاریخی در مناطق مختلف را فریز کرده و تافته جدا بافته کنیم بدون شک تخریب خواهد شد.
رمضانی افزود: از اینکه برخی ساختمان های تاریخی در اختیار دستگاه هاست نباید نگران باشیم اما باید دستگاه ها از این مهم استفاده مناسب کرده و نگذارند کوچکترین تخریبی در آن انجام شد.
وی تاکید کرد: همانطور که پای خود را جلوی بزرگتر دراز نمی کنیم در عرصه میراث فرهنگی و آثار تاریخی نیز نباید هویت ملی خود را مخدوش کنیم.
وی یادآور شد: میراث فرهنگی استان خود از جمله دستگاه هایی بود که در یکی از آثار تاریخی مستقر بود اما برای خروج از ابنیه تاریخی و احترام به پیشینه استان پیشقدم شدیم از دیگر دستگاه های اجرایی نیز انتظار می رود به بناهای تاریخی احترام بگذارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: رسانه های باید کمک کنند دستگاه ها، مردم و بهره برداران به بناهای فرهنگی و تاریخی و هویت ملی خود احترام بگذارند.
محمود صارمی مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در مزار شریف روز هفدهم مردادماه 1377 به همراه 8 تن از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسید و پس از آن واقعه 17 مرداد روز خبرنگار نامگذاری شد.
شهید سرلشکر محمد ناصر ناصری از استان خراسان جنوبی هم از دپیلمات های ایرانی بود که در این واقعه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.