علی باقری صنعت‌گر بخش صنایع‌دستی این استان امروز 27 شنبه خرداد 96 عنوان کرد: متولد 1365 و تحصیل‌کرده در مقطع کارشناسی رشته طراحی صنعتی از دانشگاه هنر تهران هستم که فعالیت خودم در زمینه سنگ‌تراشی را از سنین کودکی آغاز کرده‌ام.
او با بیان اینکه رشته سنگ‌تراشی از اجداد و پدرانمان نسل‌به‌نسل انتقال یافته است، اظهار داشت: در سال 94 مقام سوم المپیاد کشوری رشته طراحی را کسب کردم و تاکنون چندین مصاحبه از شبکه‌های خبری استانی، ملی و بین‌المللی داشته‌ام.
این صنعت‌گر استان چهارمحال‌وبختیاری بیان داشت: در حال حاضر مشغول ساخت المان‌های شهری، یادبودهای شهدا و مشاهیر استان و برخی از اساتید سرشناس کشور هستم.
باقری با اشاره به اینکه از شاگردان بهرام صدیقی در رشته نقاشی بود‌ه‌ام خاطرنشان کرد: در زمینه نقاشی‌دیواری و پرتره شهدا نیز کار میکنم و فعالیت تخصصی‌ام طراحی، کارسنگ و مجسمه‌سازی است که طراحی نیمکت‌ها و ادوات شهری پارک‌ها و بلوارهای شهری را انجام می‌دهم.
تاکنون با هزینه خودم، برادر و پدرم فعالیت هنری‌ام را انجام داده‌ام و از هیچ‌‎گونه تسهیلاتی استفاده نکرده‌ام چراکه برای استفاده از آن به مشکل ضامن برخوردم.
او افزود: تاکنون حمایت از سوی هیچ ارگانی انجام نشده که لازم است با توجه به ارزآوری و اشتغال‌زایی صنایع‌دستی همکاری مخصوصا از جانب صنعت، معدن و تجارت استان و همکاری بین‌بخشی ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شود.
باقری با بیان اینکه در سال 83 در نمایشگاه بین‌المللی حضور یافتم تشریح کرد: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی در راستای توسعه هنر و صنایع‌دستی سنتی بسیار اثرگذار است.
او تصریح کرد: فرصت ایجاد اشتغال و کارآفرینی در حوزه صنایع‌دستی به‌ویژه سنگ‌تراشی فراوان است اما برای این اقدام احداث کارگاه در مساحت مناسب لازم است تا بتوان تعداد نیروی مکفی را به‌کارگیری کرد.
این صنعت‌گر استان با اشاره به راه‌اندازی سایت در راستای معرفی هرچه بیشتر صنعت سنگ‌تراشی تاکید کرد: بازاریابی در حوزه صنایع‌دستی به‌ویژه در عرصه بین‌المللی بسیار مهم و ضروری است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 677229
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.